جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ارتباطات یکپارچه بازاریابی در عصر دیجیتال

بازاریابان اغلب فکر می‌کنند که بازاریابی یکپارچه به بودجه شش رقمی و تیمی از متخصصان نیاز دارد؛ اما این یک افسانه است. در واقعیت، درک مخاطبان هدف و ترجیحات آنها کلید اصلی است. 

با ظهور کانال‌های جدید، ارتباطات یکپارچه بازاریابی Integrated Marketing Communications به‌طور فزاینده‌ای در بین بازاریابان محبوب شده است؛ چرا که کانال‌ها را ترکیب می‌کند تا پیام برند را یکپارچه به مخاطبان هدف ارائه دهد. 

با نگاهی به فرایند بازاریابی متوجه می‌شوید که افزایش و تکثیر فنون ارتباط با وب مانند تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، وسایل صوتی در دهه گذشته تا حد زیادی مراحل ارتباط دوسویه بین مشتری و کسب و کار را گسترش داده است. 

این افزایش روزافزون و بسیار گسترده به مسئولیت بیشتر در مدیریت ارتباطات برند در میان پلتفرم‌ها و الگوهای جدید و در حال گسترش رسانه منجر شده است. حفظ یک راهبرد در ارتباطات پکپارچه بازاریابی IMC همان‌طور که موجب تکامل برندتان خواهد شد، شامل هر دو رسانه دیجیتال و سنتی هم می‌شود، بنابراین ضروری است تا در تمامی کانال‌های بازاریابی حضور داشته باشید.

ارتباطات یکپارچه بازاریابی چیست؟

استراتژی ارتباطات یکپارچه بازاریابی که به اختصار IMC نیز نامیده می‌شود، پیامی ثابت را در کانال‌های مختلف یک برند منتقل می‌کند. این رویکرد روابط عمومی و تلاش‌های بازاریابی را ساده‌تر می‌کند، بنابراین شرکت‌ها می‌توانند محصولات جدید را در کانال‌های بازاریابی متعددی برای به حداکثر رساندن تعامل و ارتقای فروش معرفی کنند. شرکت‌ها می‌توانند از بازاریابی ایمیلی، بیلبوردها، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر رسانه‌ها به‌عنوان بخشی از استراتژی ارتباطات بازاریابی یکپارچه برای افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان استفاده کنند.

در ارتباطات بازاریابی یکپارچه IMC،  منظورمان این است که پیغام تبلیغاتی مربوط و نامتناقص است، یعنی مشتریان در هر رسانه‌ای باید پیام شما را به‌طور شفاف درک کنند و به تمامی رسانه‌های شما دسترسی داشته باشند. 

به طور مثال؛ ماموریت و چشم‌انداز جگوار به روشنی بر روی صفحه اصلی شرکت جگوار هجی شده است. «بهترین طراحی و ذهن‌های مهندسی در زمان» امروز ما یک تاریخچه‌ی طولانی از ساختن اتومبیل‌ها با طراحی برجسته و احساس رانندگی منحصر‌به‌فرد داریم، خودروهایی که فوراً قابل تشخیص بوده و نبض مسابقه را تنظیم می‌کند. 

ردیابی این ارزش‌های اصلی در سراسر محتوای بازاریابی جگوار آسان است. جگوار یک مثال برجسته از این‌که چگونه یک اتومبیل لوکس می‌تواند، رویکرد ارتباطات یکپارچه بازاریابی را در تمامی کانال‌های دیجیتال حفظ کند، است. 

ارتباطات پکپارچه بازاریابی

مزایای ارتباطات یکپارچه بازاریابی

یکی از مزیت‌های ارتباطات یکپارچه بازاریابی این است که طول عمر مشتری به وسیله نگهداری پیغام نامتناقض در سراسر مراحل خرید افزایش می‌یابد. وفاداری به برند نشان‌دهنده‌ی بکارگیری این عملکرد به شدت رقابتی در فضای دیجیتال امروز است. 

بخش دیگر رویکرد ارتباطات یکپارچه بازاریابی IMC، این است که پیام برند با یک مکالمه کامل با مشتری گسترش می‌یابد، مخصوصاً در عصر رسانه اجتماعی، مصرف‌کنندگان توانایی ارتباطات دو طرفه را با برندها در الگوهای مشهوری مانند فیس‌بوک، توئیتر و اینستاگرام دارند. با این حال، بیشتر الگوها در حال تکامل هستند آنها در این تکامل به این نیاز دارند تا بتوانند ارتباطات ثابت را با برند برای فراهم کردن بهترین سرویس مشتری با شهرت بهتر را فراهم کنند. این پلتفرم‌های در حال ظهور شامل Yelp و DealerRater و Google My Business  هستند. 

استفاده از ارتباطات یکپارچه بازاریابی

برای موفقیت در بین پلتفرم‌های اجتماعی نیاز دارید که یک تیم سریع و چابک داشته باشید، تا آنها در حالی که در میان عموم مردم حضور دارند بتوانند با بخش‌های مختلف مصرف‌کننده‌ها ارتباط برقرار کنند. انجام این‌کار به‌طور موثر حس فراگیر بودن برای مصرف‌کننده را ایجاد می‌کند و باعث تقویت وفاداری به برند می‌شود. 

برای موثرتر بودن و رسیدن به هم‌افزایی، به کار استثنایی از تیم‌های SEO، SEMوSMM  نیاز است. این دقیقاً همان راهبردی است که من علی ناصرحجتی برای شرکت و برند شما به کار می‌برم و در مشاوره‌های کسب و کار از تمامی تکنیک‌ها و روش‌ها با توجه به توان و ظرفیت موجود برای افزایش فروش و رشد برندتان بهره می‌گیرم. 

البته هیج شکی نیست که تعداد، تنوع و سرعت موجود در فضای دیجیتال امروز که در آن ارتباطات مشتری قبل یا در طول یا بعد از خرید در حال تغییر است، دلهره‌آور است؛ اما خوشبختانه کنارتان هستم تا با تخصص و مهارت و دانش و همراهی شما با حفظ ارتباطات یکپارچه بازاریابی بهترین نتیجه را در کسب و کارتان رقم بزنیم. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا