جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
کاربران

چگونگی جذب کاربران به اپلیکیشن موبایل

امروزه اکثر کسب‌و‌کارها نیاز دارند کاربران به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشند. به همین دلیل تقریباً هر کسب‌و‌کاری به نوعی در پلتفرم‌های دیجیتال حضور دارد یا وب‌سایت و اپلیکیشن‌ خود را را‌ه‌اندازی کرده تا کسب‌و‌کار خود را تبلیغ کند. 

داشتن سایت یا اپلیکیشن‌ به نوع کسب‌وکارتان بستگی دارد؛ اما با پیشرفت کار و کسب درآمد کسب‌وکارهای بیشتری به سمت داشتن وب‌سایت‌ یا اپلیکیشن‌های موبایل می‌روند. اگر از طریق اپلیکیشن‌ با کاربران خود در ارتباط هستید، باید به‌طور جدی به فکر جذب کاربر برای اپلیکیشن خود باشید تا بتوانید درآمد خود را افزایش دهید.

برای افزایش جذب کاربر برای اپلیکیشن، ابتدا اپلیکیشن جدید را از طریق کانال‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغات پولی به بازار عرضه کنید. سپس، مطمئن شوید که یک اپلیکیشن کاربردی، موثر و ساده ایجاد کرده‌اید که مردم بخواهند به استفاده از آن ادامه دهند. در نهایت، برای بهینه‌سازی اپلیکیشن در صفحه فروشگاه برنامه، نظرات مثبت دریافت کنید.

گفتن هر یک از این‌ها بسیار ساده‌تر از انجام دادنش است؛  اما با فکر صحیح و کار درست می‌توان به‌راحتی به موفقیت بزرگی رسید. اینجا توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توان در هر یک از سه عامل اصلی برای افزایش جذب کاربر برای اپلیکیشن مؤثرتر بود و از چه راه‌هایی می‌توانید آن را برای برنامه‌ی خود پیاده‌سازی کنید تا به مخاطبان خاص خود دسترسی پیدا کند.

برنامه‌ریزی کمپین و بازاریابی موبایلی

راه‌های زیادی برای بازاریابی اپلیکیشن موبایل وجود دارد! 

رسانه‌ پولی Paid media

رسانه‌های پولی Paid media می‌تواند هر چیزی باشد، از تبلیغات پولی به ازای نمایش گرفته تا بیلبوردها یا تبلیغات متنی در این دسته قرار می‌گیرند. تبلیغات شبکه‌های اجتماعی از نظر فنی نیز تبلیغات پولی هستند؛ اما به دلیل حجم وسیع و اهمیتی که دارند در مورد آنها بیشتر  صحبت خواهم کرد.

رسانه‌های پولی می‌توانند طیف گسترده‌ای از انواع مختلف تبلیغات را داشته باشند. رایج‌ترین نوع تبلیغات،  تبلیغات پولی به ازای نمایش است. یعنی شما برای هر نمایشی از تبلیغات پول پرداخت می‌کنید. نوع دیگر پرداخت به ازای عملکرد است. یعنی بسته به این‌که چقدر به افزایش ترافیک اپلیکیشن کمک می‌کنند و جذب کاربر برای اپلیکیشن صورت بگیرد، شما به ازای آن پول پرداخت می‌کنید. اینها راه‌های موثر و خوبی برای بازاریابی اپلیکیشن شما هستند، با این حال، روش تبلیغاتی پرداخت به ازای عملکرد امن‌تر است.

برای بازاریابی برنامه‌تان راه‌های مناسب دیگری مثل تبلیغ از طریق روزنامه‌ها، مجلات و رادیو وجود دارد. موفقیت این استراتژی‌ها به این بستگی دارد که مخاطبان خاص شما چه کسانی باشند؛ چرا که امروزه بسیاری از مردم از نسخه‌های کاغذی روزنامه‌ها و مجلات استفاده نمی‌کنند؛ اما نباید از این نوع تبلیغات چشم‌پوشی کرد چون برخی از مخاطبان هنوز هم این موارد را ترجیح می‌دهند.

اگر می‌خواهید از این استراتژی‌های بازاریابی استفاده کنید، برنامه‌ای برای بازاریابی آنلاین نیز داشته باشید که تا حد امکان دیده شوید. بیلبوردها و پوسترها گزینه‌های دیگری هستند؛ اما اگر به تنهایی استفاده شوند، نرخ تبدیل بسیار پایینی دارند و تاثیری زیادی در جذب کاربر برای اپلیکیشن نخواهند داشت.

آخرین تبلیغات رسانه‌ پولی که توصیه می‌شود و احتمالاً گران‌ترین تبلیغات هم می‌باشد، تبلیغات در تلویزیون است. بازاریابی تلویزیونی در عین گران بودن یک روش خوب تبلیغات برای مخاطبان در مقیاس بزرگ است. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی به مخاطبان هدف دسترسی پیدا کنید و کانال تبلیغ خود را انتخاب کنید. در حالی که ممکن است به نظر برسد ارزش این هزینه را نداشته باشد؛ اما بارها و بارها توسط طیف گسترده‌ای از ابزار‌های سنجش دیده شده است که تبلیغات تلویزیونی به افزایش کاربران کمک می‌کند.

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی Social Media Marketing

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (SMM) نوعی رسانه پولی است؛ اما در سال‌های گذشته به‌قدری مهم و تاثیرگذار شده که به نوع تبلیغات خاص خود تبدیل شده است. روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید اپلیکیشن خود را در شبکه‌های اجتماعی، با استفاده از اکانت‌های بیزینسی خود و از طریق تبلیغات، تبلیغ کنید تا در جذب کاربر برای اپلیکیشن خود به موفقیت برسید.

ساده‌ترین و واضح‌ترین گزینه برای تبلیغات یک اپلیکیشن موبایل استفاده از حساب‌های تجاری شماست. کسانی که از قبل به کسب‌و‌کار شما علاقه مند هستند، از این موضوع آگاه خواهند شد و به احتمال زیاد از اپلیکیشن موبایل استفاده خواهند کرد. همچنین با این روش برای فالوورهای شما اشتراک‌گذاری اپلیکیشن جدید با دوستان‌شان و ارسال نظر در اطلاعیه‌ها آسان می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی مکان مناسبی برای قرار دادن تبلیغات هستند. طبق آمار Statista.com، مردم معمولاً روزانه دو ساعت و نیم را در شبکه‌های اجتماعی وقت می گذارنند. این یعنی با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، مردم تبلیغات شما را می‌بینند. فیس‌بوک و اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی هستند و این سایت‌ها همچنین به شما امکان می‌دهند، به‌طور خاص برای مخاطبان هدف خود تبلیغ کنید.

کاربران

ایمیل مارکتینگ Email marketing

بازاریابی ایمیلی بسیار شبیه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. به‌ عنوان یک کسب‌وکار، به احتمال زیاد در حال حاضر مخاطبانی دارید، اگر ایمیل‌های‌یشان را دارید، ایمیلی برای آن‌ها ارسال کنید و از راه‌اندازی و توسعه اپلیکیشن خود به آن‌ها اطلاع دهید. انجام این کار همچنین می‌تواند به‌عنوان فرصتی برای دسترسی زودهنگام به چند نسخه بتا اپلیکیشن بوده و یا باعث افزایش جذب کاربر برای اپلیکیشن شما باشد.

یک teaser app داشته باشید

در حالت ایده‌آل، یک teaser app حدود یک یا دو ماه قبل از راه‌اندازی اپلیکیشن انجام می‌شود. پس از ارسال ایمیل‌ها، می‌توانید از افراد درخواست کنید تا برای آزمایش آن داوطلب شوند. چندین مشتری وفادار را انتخاب کنید، این یک تجربه منحصربه‌فرد برای کسانی که آن را آزمایش می‌کنند، خواهد بود و برای بقیه که منتظر انتشار رسمی هستند، هیاهو ایجاد می‌کند. همچنین هوشمندانه است که به نوعی از اینفلوئنسرها هم  استفاده کنید و برنامه خود را قبل از انتشار آن تبلیغ کنید.

تجربه مارکتینگ

وقتی نوبت به بازاریابی اپلیکیشن شما می‌رسد، نمی‌خواهید کسانی را که ممکن است به برنامه شما علاقه‌مند هستند، تحت فشار قرار دهید. بنابراین، بازاریابی کنید که اپلیکیشن شما چگونه زندگی کاربر را ساده‌تر یا آسان‌تر می‌کند. وارد تمام جزئیات کوچک در مورد هر ویژگی که برنامه شما ارائه می‌دهد، نشوید. آمار نشان داده است که با انجام این کار، نزدیک به 86 درصد از مشتریان احتمال بیشتری برای خرید یا استفاده از اپلیکیشن شما دارند و این می‌تواند به جذب کاربر برای اپلیکیشن شما کمک کند.

وبلاگ درباره اپلیکیشن شما

یک را مناسب دیگر به منظور جذب کاربر برای اپلیکیشن و افزایش تبلیغات در مورد اپلیکیشن خود، ورود به حوزه وبلاگ است. بهتر است که از بلاگی که برای موضوعاتی مشابه برنامه شما شناخته شده است و جایگاه مناسبی در موتور‌های جستجو دارد، کمک بگیرید تا موضوع شما را پوشش دهد یا درباره آن صحبت کند. این باعث می‌شود افراد بیشتری در مورد اپلیکیشن شما بشنوند و این احتمال وجود دارد که بسیاری از افرادی که این وبلاگ‌ها را می‌بینند، برای اولین‌بار کاربر شما شوند.

اپلیکیشن ساده مارکتینگ App Effective marketing

اپلیکیشن را ساده و موثر طراحی کنید.

وقتی صحبت از اپلیکیشن‌های تلفن همراه می‌شود، مردم می‌خواهند استفاده از آن‌ها ساده و راحت باشد. اگر کار کردن با اپلیکیشن شما بسیار پیچیده است، به احتمال زیاد کاربران خود را از دست خواهید داد. همه چیز در برنامه شما باید واضح و ساده باشد، تا کسی که برای اولین‌بار برنامه شما را مشاهده می‌کند، بتواند همه چیز را پیدا کند.

یک راه مناسب برای ساده کردن اپلیکیشن و بالا بردن جذابیت آن استفاده از ویدیوها و گرافیک‌های خوش‌ساخت است. به یاد داشته باشید که وقتی تازه شروع کرده‌اید، احتمالاً محتوای زیادی نخواهید داشت؛ اما کیفیت را فدای کمیت نکنید. اگر به جای محتوای زیاد، محتوای با کیفیت داشته باشید، برای اپلیکیشن شما بسیار بهتر خواهد بود و می‌توان روی  جذب کاربر برای اپلیکیشن حساب کرد.

تعامل کاربر

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای جذب کاربر برای اپلیکیشن خود انجام دهید، این است که کاربرانی که دارید را از دست ندهید. به احتمال زیاد از هر اپ استوری که استفاده می‌کنید، نظراتی را برای برنامه خود دریافت خواهید کرد، بنابراین حتما نظرات را رصد کرده و سعی کنید به هر مشکلی رسیدگی کنید.

وقتی افراد جنبه‌های منفی برنامه شما را می‌گویند، سعی کنید تغییراتی ایجاد کنید. این به شما کمک می‌کند که در آینده نظرات مثبت بیشتری دریافت کنید. همچنین، هوشمندانه است که فضایی را برای افراد بگذارید تا در مورد محتوایی که تولید می‌کنید، نظر بدهند. نظرات را بخوانید تا ببینید مخاطبان و کاربران شما چه چیزی را ترجیح می‌دهند. همچنین سعی کنید نگرش‌های بیشتری در مورد چگونگی بهبود سایت و کسب‌و‌کار خود بیابید.

این بسیار مهم است که وقتی افراد به برنامه شما مراجعه می‌کنند، تجربه‌ی لذت‌بخشی داشته باشند. همچنین شما نباید کاربران خود را به خاطر این‌که برنامه را دوست نداشتند، از دست بدهید. یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که مردم می‌توانند بیشتر برنامه شما را ببینند، نظر‌هایی است که برنامه‌ی شما دریافت می‌کند. هر چه نظرات بهتری دریافت کنید، احتمال این‌که اپلیکیشن شما در بالای App Store باشد و جذب کاربر برای اپلیکیشن اتفاق بیفتد، بیشتر می‌شود.

ایجاد انگیزه در ارجاعات کاربران

هنگامی که برنامه شما منتشر شد، شما می‌خواهید تبلیغات خود را ادامه دهید تا مردم اپلیکیشن‌ شما را پیدا کنند. یکی از ساده‌ترین و تنها گزینه رایگان این است که کسانی که قبلاً از اپلیکیشن‌ شما استفاده کرده‌اند، به آن مراجعه کنند. راه دیگری که به کاربران بیشتر کمک می‌کند و آنها را تشویق می‌کند teaser app است.

برای کسانی که به آزمایش بتا می‌رسند، به احتمال زیاد تجربه را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. بنابراین، هنگامی که آنها با دوستان خود در مورد تجربه جالب خود صحبت می‌کنند، مردم به برنامه‌ای که آزمایش کرده‌اند، علاقه‌مند می‌شوند و احتمالاً از برنامه بازدید می‌کنند.

اگر برنامه شما به خوبی ساخته شده باشد و مزایای زیادی برای کاربر ارائه دهد، احتمالاً مردم در مورد آن صحبت خواهند کرد. از طریق تمام این راه‌ها، مردم احتمالاً در مورد این‌که چگونه یک برنامه خوب است، صحبت می‌کنند و از این طریق، کاربران بیشتری را وادار می‌کنید تا برنامه شما را بررسی کرده تا جذب کاربر برای اپلیکیشن رخ دهد.

بهینه‌سازی صفحه App Store

بررسی‌های اینترنتی

بررسی‌ها، بخش مهمی از تعیین رتبه‌ی اپلیکیشن‌ شما در اپ استورها هستند. هر چه به برنامه امتیاز بهتری داده شود، احتمال بیشتری وجود دارد که وقتی در App Store سرچ می‌شوند، در جایگاه اول قرار گیرند. وقتی به App Store می‌روید و یا به فروشگاه Google Play App Store نگاه می‌کنید، کمترین امتیاز برنامه‌های صفحه اول 3.9/5 است؛ بنابراین اگر می‌خواهید اپلیکیشن‌‌تان توسط افراد بیشتری مشاهده شود، به احتمال زیاد به حداقل رتبه 4 نیاز خواهید داشت؛ زیرا با دریافت نظرات بیشتر، برنامه‌ی شما نیز امتیاز بالاتری دریافت می‌کند.

وقتی نقدهای منفی دریافت می‌کنید، سعی کنید به آنها رسیدگی کنید تا کاربران بعدی با مشکلات مشابه مواجه نشوند. به بررسی‌های منفی پاسخ دهید و به آنها بگویید که در حال رفع مشکلات هستید. بنابراین مردم خواهند دید که شما به هر مشکلی که دارند ، رسیدگی می‌کنید.

بهینه‌سازی صفحه اپ استور

اگر می‌خواهید برنامه شما توسط مردم پیدا شود، اپلیکیشن‌ شما باید یکی از اولین برنامه‌هایی باشد که افراد هنگام جستجو در اپ استور می‌بینند. هر چه افراد برای یافتن برنامه شما بیشتر جستجو کنند  احتمال این‌که آن را دانلود و استفاده کنند، کمتر می‌شود و نرخ جذب کاربر برای اپلیکیشن شما پایین می‌آید.

در ادامه به چند نکته مهم که به بهینه‌سازی صفحه اپ استور شما در داشتن نظرات خوب کمک می‌کند، اشاره می‌کنیم. از کلمات کلیدی استفاده کنید که افراد اغلب در مورد آنها تحقیق می‌کنند. این کار باعث می‌شود وقتی افرادی در جستجوی اپلیکیشنی هستند، احتمال بیشتری وجود داشته باشد که کلمات کلیدی شما ظاهر شوند. برای برنامه خود توضیحی دقیق و ساده ارائه دهید. یک راه دیگر این است که تعداد زیادی ویدیو‌های با کیفیت بالا اضافه کنید تا مردم بتوانند نحوه عملکرد برنامه شما را ببینند تا آن را یاد بگیرند.

وب‌سایت‌های بررسی برنامه Pitch to App

وب‌سایت‌هایی هستند که اپلیکیشن‌‌ها را بررسی می‌کنند. این وب‌سایت‌ها  هنگام بررسی برنامه‌ها به دنبال این هستند که آیا اپلیکیشن‌‌ مورد نظر قابل اعتماد هستند و مطابق انتظار عمل می‌کنند، به حریم خصوصی کاربر احترام می‌گذارند و این‌که عاری از محتوای قابل اعتراض باشند. نه تنها بررسی برنامه‌ی شما از طریق یکی از این سایت‌ها به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که برنامه به خوبی کار می‌کند؛ بلکه می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که اپلیکیشن‌‌‌تان آماده انتشار نیست.

سایت بررسی برنامه اپل می‌گوید که به دلایل مختلفی برنامه‌های بررسی شده را رد می‌کند. رایج‌ترین دلایل عبارتند از خرابی‌ها، اشکالات، لینک‌های شکسته، محتوای نگهدارنده مکان، درخواست مجوز، اسکرین‌شات‌های نادرست، اطلاعات ناقص، رابط کاربری نامرغوب، ارسال مکرر برنامه‌های مشابه، گمراه‌کردن کاربران و عدم ارزش ماندگار کافی.

بررسی همه این موارد کمک می‎کند تا اپلیکیشن‌‌ شما به کاربران  حرفه‌ای‌تر نمایش داده شود. هچنین در  اپ‌ استورها در جایگاه اول باشید و کاربران بیشتری جذب اپلیکیشن شما شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا