جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
4 مرحله یافتن پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود

4 مرحله یافتن پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود

مشتریان همیشه به دنبال این هستند که بهترین محصول را خریداری کنند. آن‌ها درعین‌حال که به دنبال محصولی مناسب هستند، کیفیت نیز برایشان مهم است. پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود به این معناست که ویژگی‌های محصول خود که شما را نسبت به رقبا متمایز می‌کند را به مشتریان ارائه دهید. پیشنهاد فروش ویژه چیزی است که تنها برند شما می‌تواند آن را ارائه دهد. در مراحل یافتن USP باید خلاقیت زیادی را به کار ببرید.

برای این کار باید کسب‌وکارهای دیگر را تجزیه-تحلیل کنید و ببینید چگونه از  USP برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند. اهمیت پیشنهاد ویژه برای کسب‌وکارهای مختلف بسیار زیاد است. در این مقاله از وب‌سایت علی ناصرحجتی با ما همراه باشید تا با پیشنهاد فروش ویژه یا USP بیشتر آشنا شویم.

پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود چیست؟

امروزه مشتریان در بازار با محصولات و خدمات بسیار متنوعی روبه‌رو می‌شوند و گزینه‌های زیادی را برای انتخاب پیش‌روی خود می‌بینند. باتوجه‌به این تنوع‌ها جلب‌توجه مشتریان بسیار سخت‌تر شده است. USP همان دلیلی است که باعث می‌شود تا مشتریان جذب شما شوند و باعث می‌شود آن‌ها از شما خرید کنند. پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود عاملی است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا خود را نسبت به رقبایشان متمایز کنند.

 اهمیت پیشنهاد ویژه برای کسب و کارها تا حدی است که می‌تواند به خرید مشتریان جهت دهد. کسب‌وکارهایی که از آن استفاده نمی‌کنند باید تلاش بسیاری برای بقای خود انجام دهند و احتمال شکست آن‌ها در بازار افزایش می‌یابد. با استفاده از USP می‌توانید متوجه کمبودهای بازار شوید و آن‌ها را پر کنید. همچنین می‌توانید از کمبودها و مشکلات رقبایتان درس بگیرید.

اجزای پیشنهاد فروش ویژه

اجزای پیشنهاد فروش ویژه

برای اینکه یک پیشنهاد فروش ویژه مناسب داشته باشید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید، باید موارد زیر را حتماً در پیشنهاد خود قرار دهید:

  • فواید مختلفی برای مشتریان داشته باشد.
  • بتواند احساسات مشتریان را برانگیزاند.
  • نکات کلیدی فروش را داشته باشد.
  • تفاوت کلیدی با دیگر رقبا داشته باشد.
  • دارای مزیت رقابتی پایدار باشد.

USP شما باید برای مشتریان قانع کننده باشد. پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را باتوجه‌به موارد زیر می‌توانید قانع‌کننده کنید:

  • پیشنهادتان باید قاطعانه ولی قابل‌دفاع باشد.
  • بر روی چیزهایی که برای مشتریان ارزشمند است، تمرکز کنید.
  • فراتر از یک شعار پیش بروید.

پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود؛ مراحل یافتن USP

برای اینکه بتوانید نهایت استفاده را از پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود ببرید باید با مراحل مختلف آن آشنا باشید و بدانید هر مرحله در چه زمان و به چه صورتی انجام می‌شود. یافتن یک پیشنهاد فروش ویژه که بر اساس منطق و فکر باشد، به تمرکز استراتژی بازاریابی کمک بسیاری می‌کند و اهمیت پیشنهاد ویژه را بالاتر می‌برد. USP مناسب و درست باید بتواند به‌سرعت به سؤال مشتری بالقوه در هنگام مواجهه با برند پاسخ دهد و نیازهای آن را برطرف کند. USP همچنین بر روی برندسازی دیجیتالی و تصمیمات بازاریابی ما تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با مراحل یافتن USP آشنایی بیشتری پیدا کنیم.

1. شناسایی بازار هدف و مشتریان

در مرحله اول پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود باید مشتریان هدفتان را بشناسید و بفهمید به چه چیزهایی نیاز دارند و چرا از محصولات شما استفاده می‌کنند. درصورتی‌که مشتریان علاقه‌ای به محصول شما نداشته باشند، حتی یک ویژگی منحصر به فرد هم تأثیری ندارد. به معیارهایی که مشتریان در هنگام خرید به آن‌ها توجه می‌کنند، دقت زیادی کنید.

 با مشتریان خود در ارتباط باشید تا از نقاط قوت و ضعف خود آگاه شوید و نسبت به علایق و نیاز مشتریان اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین در پیشنهادهای فروش منحصر به فرد از طریق طوفان فکری می توانید اطلاعات بیشتری نسبت به خصوصیات و ویژگی‌های جدید به دست آورید.

تجزیه و تحلیل رقبا

2. پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود؛ تجزیه و تحلیل رقبا

پس از اینکه مشتریان خود را به‌خوبی شناختید باید رقبای خود را نیز بشناسید. باید بدانید رقبایتان کدام نیازهای مشتریان را برطرف می‌کنند و چه محصولاتی را ارائه می‌دهند. این مورد به شما کمک می‌کند تا بفهمید با استفاده از چه ویژگی‌هایی می‌توانید خود را از رقبایتان متمایز کنید.

با استفاده از معیارهای درست خودتان و رقبایتان را دسته‌بندی کنید. تا جایی که امکان دارد، معیارها را بر اساس داده‌های عینی قرار دهید یا از منظر مشتریان به موضوع موردنظر نگاه کنید. اهمیت پیشنهاد ویژه از این طریق افزایش می‌یابد.

3. جاهایی که رتبه خوبی کسب کرده اید را مشخص نمایید

نتایج به‌دست‌آمده را دسته‌بندی کنید و بر روی نموداری نشان دهید. با انجام این کار نسبت به نقاط ضعف و قوت خود آگاهی پیدا می‌کنید. از این طریق می‌شود بیانیه‌ای قابل‌انتقال برای پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود پیدا کنید. در این مرحله از یافتن USP باید بتوانید به‌راحتی با این پیشنهاد ویژه ارتباط برقرار کنید. توجه داشته باشید که علاوه بر شما مشتریان نیز باید بتوانند اهمیت پیشنهاد ویژه شما را درک کنند. در این مرحله باید سؤالاتی را از خود بپرسید؛ برای مثال اینکه برند شما چه مزایایی را برای مخاطبین ارائه می‌دهد.

4. حفظ  USP و استفاده از آن

یکی دیگر از مراحل یافتن USP حفظ‌کردن آن است. در این مرحله باید بتوانید در برابر رقبا از پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود دفاع کنید. برای اینکه بتوانید از USP خود دفاع کنید، باید سرمایه‌ای را به آن اختصاص دهید. همچنین باید به این نکته توجه کنید که بازار باید از USP شما آگاهی کافی را داشته باشد.

شما نباید پیشنهاد فروش منحصر به فردتان را زیاد تغییر دهید؛ اما به‌روز نگه‌داشتن آن برای حفظ اهمیت پیشنهاد ویژه ضروری است. هر گونه تغییری در روند بازار یا فعالیت‌های رقبایتان می‌تواند USP شما را تحت‌تأثیر قرار دهد؛ بنابراین مراقب آنچه در بازار اتفاق می‌افتد باشید و بر اساس آن پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را تغییر دهید.

مزایای استفاده از USP

مزایای استفاده از USP

یکی از موارد ضروری برای هر کسب‌وکاری استفاده از USP یا پیشنهاد فروش ویژه است. کسب‌وکارهایی که از این مورد در کسب‌وکار خود استفاده نمی‌کنند باید سختی‌های زیادی را برای حفظ بقای خود تحمل کنند. استفاده از پیشنهاد فروش ویژه مزایای بسیاری دارد که باعث افزایش اهمیت فروش ویژه شده است. USP یک مزیت رقابتی از طریق بازاریابی دیجیتال برای شما به وجود می آورد. با استفاده از پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود می‌توانید به مشتریان نشان دهید که تنها به فکر فروش و سود بیشتر نیستید. از این طریق اعتمادی بین شما و مشتریانتان به وجود می‌آید. در نتیجه رابطه‌ای طولانی، عمیق و سودآور بین شما و مشتریانتان شکل می‌گیرد.

جمع‌بندی

کسب‌وکارها با استفاده از پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود می‌توانند نیازهای مشتریان را تشخیص دهند و مشتریان بیشتری را جذب کنند. کسب‌وکار باید با شناسایی رقبای خود یک مزیت رقابتی به وجود بیاورد که این کار با استفاده از پیشنهاد فروش ویژه صورت می‌گیرد. درصورتی‌که مدیران کسب‌وکار مراحل یافتن USP را به‌درستی طی کنند، اهمیت پیشنهاد ویژه نیز افزایش می‌یابد. USP برای هر کسب‌وکاری مزایای بسیار زیادی دارد و کسب‌وکارهایی که از آن استفاده نمی‌کنند باید مسیر خیلی سختی را پشت سر بگذارند و حتی ممکن است به شکست منجر شوند.

علی ناصرحجتی با سال‌ها تجربه در زمینه مشاوره مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ، مشاوره عارضه یابی و اموزش سازمانی، مشاوره برندینگ و دیجیتال برندینگ و… می‌تواند در طی‌کردن مراحل USP به شما کمک کند و در نهایت یک پیشنهاد فروش ویژه بسیار مناسب را برای شما طراحی ‌کند. همچنین اگر کسب‌وکار جدیدی را شروع کرده‌اید می‌توانید با کمک دکتر علی ناصرحجتی اهداف خود را مشخص کنید و مسیر حرفه‌ای خود را طراحی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش تماس با من مراجعه کنید.

سؤالات متداول:

برای اینکه یک پیشنهاد فروش ویژه قانع‌کننده داشته باشید باید بر روی چه چیزی تمرکز کنید؟

مسائلی که برای مشتریان ارزشمند است

از چه طریق می‌توان راجع به خصوصیات و ویژگی‌های جدید اطلاعات بیشتری به دست آورد؟

طوفان فکری

آیا می‌توان پیشنهاد فروش ویژه خود را در بازه‌های زمانی کوتاهی تغییر داد؟

 نباید پیشنهاد فروش ویژه را زیاد تغییر دهید؛ ولی سعی کنید آن را به‌روز نگه دارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا