جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
نقش تبلیغات ویدیویی در استراتژی بازاریابی PPC

نقش تبلیغات ویدیویی در استراتژی بازاریابی PPC

امروزه ویدیوها و فیلم‌های آموزشی را در همه‌جا مشاهده می‌کنیم و تبدیل به بخش عظیمی از زندگی روزانه ما شده‌اند. قطعاً یکی از بهترین ابزار برای تبلیغات و بازاریابی ویدیوها هستند. امروزه اگر کسب‌وکارها می‌خواهند به موفقیت دست یابند، باید از تبلیغات ویدیویی در استراتژی بازاریابی PPC استفاده کنند. اگر به دنبال راهی برای گسترش دامنه کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین خود هستید، نقش تبلیغات ویدیویی در بازاریابی PPC را دست‌کم نگیرید.

این مورد همچنین بسیار مقرون‌به‌صرفه هم هست. مزایای تبلیغ از جنس ویدئو در بازاریابی PPC بسیار زیاد است. در این مقاله از وب‌سایت دکتر علی ناصر حجتی با ما همراه باشید تا با تبلیغات ویدیویی در استراتژی بازاریابی بیشتر آشنا شویم.

PPC یا بازاریابی کلیکی چیست؟

امروزه اینترنت و فضای مجازی نقش مهمی را در بازاریابی و موفقیت کسب‌وکارها دارد. تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click نوعی از تبلیغات آنلاین است. در تبلیغات کلیکی به‌ازای هر کلیک که کاربر بر روی تبلیغات می‌کند، هزینه پرداخت می‌کند. تبلیغات کلیکی یعنی ترغیب کاربر به کلیک‌کردن و خریداری. هدف نهایی از تبلیغات PPC این است که آگاهی از برند و ترافیک سایت افزایش یابد و تبدیل مخاطبان به مشتریان بالقوه.

تبلیغات کلیکی انواع مختلفی دارد مانند، تبلیغات نمایشی، تبلیغات موتورهای جستجو و تبلیغات ویدئویی. تبلیغات ویدیویی تاثیر زیادی بر روی مهم ترین استراتژی های  PPC دارد. نه‌تنها مشاغل و کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند از بازاریابی کلیکی استفاده کنند؛ بلکه بسیاری از مجموعه‌های آموزشی یا افرادی که خدماتی ارائه می‌دهند؛ مانند کلینیک‌های پزشکی می‌توانند از بازاریابی کلیکی استفاده کنند. در ادامه با تبلیغات ویدئویی در بازاریابی کلیکی بیشتر آشنا می‌شویم.

تبلیغات ویدیویی در استراتژی بازاریابی PPC

تبلیغات ویدیویی در استراتژی بازاریابی PPC

این نوع تبلیغات روشی پویا و از نظر بصری جذاب برای ارتباط با مخاطبان هدف است. تبلیغات ویدیویی در استراتژی بازاریابی PPC می‌توانند پیام برند شما را به طور مؤثر ارائه دهند، احساسات را برانگیزند و نرخ تعامل بالاتری را در مقایسه با سایر قالب‌های تبلیغاتی ایجاد کنند. با گنجاندن تبلیغات ویدیویی در استراتژی‌های خود می‌توانید آگاهی از برند را به طور قابل‌توجهی افزایش دهید و نرخ تبدیل بیشتری داشته باشید. ویدیوها می‌توانند به سطوح عمیق‌تری از مخاطبان نفوذ کنند.

نقش تبلیغات ویدیویی در بازاریابی PPC

این نوع تبلیغات ویدیویی به شما امکان می‌دهد شخصیت، محصولات و خدمات برند خود را به شیوه‌ای جذاب‌تر و به یاد ماندنی‌تر به نمایش بگذارید. برخی از دلایلی که کسب‌وکارها در استراتژی‌های بازاریابی خود از ویدیو استفاده می‌کنند موارد زیر است:

  • جایی که در آن قرار دارد: نام تجاری شما باید در مکان‌های بیشتری به‌غیراز صفحه نتایج موتور جستجو قرار داشته باشد. این‌گونه مخاطبان بیشتر می‌توانند شما را ببینند و تحت‌تأثیر قرار بگیرند.
  • مخاطبان عاشق تماشای ویدئو هستند: اگر به پیشرفت شبکه‌های اجتماعی که محتوای ویدیویی دارند مانند، یوتیوب، اینستاگرام، تیک‌تاک و… نگاه کنید متوجه می‌شوید مردم تا چه حد به تماشای ویدیو علاقه‌مند هستند.
  • هزینه کمتر: هزینه تبلیغات ویدئویی نسبت به بسیاری از روش‌های تبلیغاتی دیگر کمتر است.
  • پیشرفت نسبت به رقبا: هنوز بسیاری از برندها برای کسب‌وکار خود از تبلیغات ویدئویی استفاده نمی‌کنند. برند شما با تولید ویدیوهای باکیفیت می‌تواند خود را نسبت به رقبا متمایز کند و توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند.

تبلیغات ویدیویی در استراتژی بازاریابی PPC ؛ عناصر کلیدی بازاریابی ویدیویی

برای بهینه‌سازی و تأثیرگذاری بیشتر تبلیغات ویدیویی در استراتژی بازاریابی PPC باید با ویدیو مارکتینگ آشنا باشید و برخی عناصر را در ویدئوهای خود قرار دهید.

  • داستان‌سرایی و جذابیت عاطفی: داستان‌سرایی ویدئویی بسیار مهم است. ترکیب شخصیت‌های مرتبط، دیالوگ‌های معتبر و مضامین معنادار می‌تواند باعث واکنش‌های احساسی و مثبت مخاطبان شود. علاوه بر این، اولویت‌دادن به ارتباطات عاطفی بر تاکتیک‌های فروش حضوری می‌تواند بر خرید بیشتر تأثیر بگذارد.
  • ایجاز و تأثیر: در دنیای دیجیتال افراد وقت بسیار کمی دارند، به همین دلیل تبلیغات ویدیویی در استراتژی بازاریابی PPC  باید مختصر و مفید باشند. ویدیوها در چند ثانیه اول باید مخاطبان را به خود جلب کنند. ویدیوهای کوتاه‌تر به‌راحتی قابل‌هضم و اشتراک‌گذاری در پلتفرم‌های مختلف هستند.
  • تولید ویدئو باکیفیت بالاتر: عملکرد خوب دوربین و صدای واضح می‌تواند مخاطبان بیشتری را جذب کند. سرمایه‌گذاری بر روی عناصر عالی تولید ویدئو، مانند فیلمنامه‌نویسی، تدوین، فیلم‌برداری، طراحی صدا و جلوه‌های بصری، حرفه‌ای بودن و توجه به جزئیات را منتقل می‌کند.
چگونه ویدئوهایی باکیفیت جذاب داشته باشیم؟

چگونه ویدئوهایی باکیفیت جذاب داشته باشیم؟

اگر قصد انجام کاری را دارید، آن را درست انجام دهید. نقش تبلیغات ویدیویی در بازاریابی  PPC درصورتی‌که ویدیو شما باکیفیت باشد بسیار تأثیرگذار است. تبلیغات ویدیویی در صورتی مؤثر هستند که به‌آسانی برای مخاطبان قابل‌درک باشد و اطلاعات قابل درکی را ارائه دهد.

تبلیغات ویدیویی در استراتژی بازاریابی PPC باید ارزشی را ارائه دهد. ویدیوهای کوتاهی که اطلاعات ضروری را دارند و مبحث مفیدی را آموزش می‌دهند بسیار بهتر و تأثیرگذارتر از فیلم‌هایی است که هیچ هدفی را دنبال نمی‌کنند. برای افزایش کیفیت خود می‌توانید سئو ویدیو را بهینه‌سازی کنید. همچنین با آموزش به مشتریان و مخاطبان خود می‌توانید اقتدار ایجاد کنید.

مزایای تبلیغ از جنس ویدئو در بازاریابی PPC

ادغام تبلیغات ویدیویی در استراتژی‌های تجارت الکترونیک PPC شما می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. برخی از مزایای تبلیغ از جنس ویدئو بازاریابی PPC به‌صورت زیر است:

  • یادآوری بهتر برند: تبلیغات ویدئویی توجهات بیشتری را نسبت به متن یا تصویر به خود جلب می‌کنند. در یک بازار شلوغ، تبلیغات ویدئویی قدرتمند کلید ایجاد هویت برند به‌یادماندنی است. ویدئوهای جذاب و داستان‌سرایی، جذب اطلاعات را برای کاربران و مشتریان بیشتر می‌کند. این عمل باعث می‌شود تا برند شما از دیگر رقبا متمایز شود.
  • بازده سرمایه بیشتر: تبلیغات ویدیویی در استراتژی بازاریابی PPC یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای ارتباط با مخاطبان است. وقتی بینندگان از نظر عاطفی درگیر می‌شوند، امکان تبدیل‌شدن آن‌ها به مشتریان بالقوه نیز بیشتر می‌شود.
  • دسترسی بیشتر و آگاهی از برند: ویدئوهایی که به‌خوبی ساخته شده باشند، می‌توانند به‌سرعت در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پخش شوند و در مدت کوتاهی به مخاطبان زیادی دست یابند. این نقش تبلیغات ویدیویی در بازاریابی PPC باعث می‌شود تا مشتریان جدید بیشتری جذب شود.
تبلیغات ویدیویی در استراتژی بازاریابی PPC ؛ چرا تبلیغات ویدیویی در حال افزایش است؟

تبلیغات ویدیویی در استراتژی بازاریابی PPC ؛ چرا تبلیغات ویدیویی در حال افزایش است؟

استفاده از تبلیغات ویدیویی در استراتژی بازاریابی PPC روزبه‌روز در حال افزایش است. مزایای تبلیغ از جنس ویدئو در بازاریابی PPC دلیل اصلی افزایش استفاده از این تکنیک است. تبلیغات ویدیویی باعث می‌شود که مخاطبان سریع‌تر با برند شما آشنا شوند و از آن آگاهی پیدا کنند.

حافظه بصری کاربران  بسیار قوی است. به همین دلیل ممکن است برخی از متن‌ها را فراموش کنند؛ ولی ویدئوها در ذهن آن‌ها ثبت می‌شود. ویدئو امکان ارائه اشکال مختلف محتوا را فراهم می‌کند و ابزار قدرتمندی به‌حساب می‌آید. به همین دلایل است که نقش تبلیغات ویدیویی در بازاریابی PPC هر روزه در حال افزایش است.

جمع‌بندی

مخاطبان علاقه زیادی به تماشای ویدیوها پیدا کرده‌اند. به همین دلیل کسب‌وکارهایی که می‌خواهند موفق شوند باید از تبلیغات ویدیویی در استراتژی بازاریابی PPC خود استفاده کنند. نقش تبلیغات ویدیویی در بازاریابیPPC  در موفقیت یک کسب‌وکار سیار زیاد است. البته باید توجه داشت این موفقیت در صورتی اتفاق می‌افتد که ویدئوهایی باکیفیت و مفید تولید شود. مزایای تبلیغ از جنس ویدئو در بازاریابی PPC بسیار زیاد است.

دکتر علی ناصر حجتی با سال‌ها تجربه در زمینه مشاوره برندینگ و دیجیتال برندینگ به شما کمک می‌کند تا مسیر حرفه‌ای خود را پیدا کنید و در  هر مرحله از راه با منابع موردنیاز و خدمات مشاوره‌ای به شما کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به بخش تماس با من مراجعه کنید.

سؤالات متداول:

تبلیغات کوتاه مؤثرتر است یا تبلیغات بلندتر؟

هرچه تبلیغات کوتاه‌تر باشد بهتر است.

تبلیغات در چه ثانیه‌هایی از فیلم باید توجه مخاطب را به دست بیاورند؟

در همان ثانیه‌های ابتدایی

آیا تبلغات کلیکی برای کسب و کارهایی که خدمات ارائه می دهند هم مناسب است؟

بله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا