جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بازاریابی محتوا: استراتژی، انواع و ابزارهای مربوط به آن

وقتی مردم به بازاریابی فکر می کنند، اولین چیزی که به ذهن آن ها می رسد ، تبلیغات است. ما معمولاً تبلیغات تلویزیون یا بیلبورد های بزرگ در سراسر شهرها و بزرگراه ها یا رویداد ها و کنفرانس هایی را تصور می کنیم که در آن‌ ها ، شرکت ‌ها به تبلیغ محصولات و خدمات خود می‌پردازند. با این حال، بازاریابی سنتی دیگر نتیجه ی مطلوب را به ارمغان نمی آورد زیرا اغلب به دست مخاطب مورد نظر نمی رسد.

مردم از روش های بازاریابی سنتی خسته شده اند. تبلیغات برای هزاره ها چالش برانگیزتر شده است زیرا این گروه دیگر تکنیک های تبلیغات قدیمی را درک نمی کنند. در نتیجه، هزینه های بازاریابی و تعداد شبکه های تبلیغاتی در حال افزایش هستند. این تحول ، فشار بیشتری بر بازاریابانی که به دنبال راه حلی برای این مشکل هستند، ایجاد می کند.

امروزه مصرف کنندگان انتظار دارند که تبلیغات آموزشی، سرگرم کننده یا مفید باشند. علاوه بر این، ایجاد یک کمپین تبلیغاتی کافی نیست. شرکت ها باید جامعه را حول برندهای خود بسازند. آن ها می توانند با تولید محتوای برجسته و تشویق مشتریان به اشتراک گذاری در چندین پلتفرم به این هدف دست یابند. بنابراین، راه خلاصی از خستگی تبلیغات بسیار ساده است. به این نوع بازاریابی ، بازاریابی محتوا می گویند.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یک استراتژی متمرکز بر تولید و ارائه محتوای ارزشمند، مرتبط و ثابت برای جذب مخاطب خاص است. هدف بازاریابی محتوا ترویج آگاهی از برند، ایجاد و پرورش روابط با مشتریان فعلی و بالقوه، و ایجاد اولویت و وفاداری به برند است. شرکت ها محتوا را در هر مرحله از چرخه فروش ارائه می کنند تا با مصرف کنندگان در ارتباط باشند و فروش را افزایش دهند.

بازاریابی محتوا نیاز به برنامه ریزی، نوشتن، به اشتراک گذاری و انتشار مقالات، ویدئوها، پادکست ها و انواع دیگر محتوا از طریق شبکه های مختلف، از جمله وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و برنامه ها دارد. این استراتژی امکان آموزش مشتریان در مورد محصولات و خدمات ارائه شده، افزایش نرخ تبدیل وب سایت و نشان دادن چگونگی حل مشکلات آن ها توسط محصول را برای مخاطبان هدف شما فراهم می کند. فرد کلیدی که معمولاً مسئول ایجاد و اجرای استراتژی است، یک استراتژیست محتوا است، نقشی که در مقاله اختصاصی خود توضیح می دهیم.

در حالی که بازاریابی محتوا در سال های اخیر محبوبیت پیدا کرده است، برندها از اواخر قرن نوزدهم از این تکنیک استفاده می کنند. قدیمی ‌ترین نمونه بازاریابی محتوا به سال 1895 بازمی‌گردد، زمانی که جان دیر «The Furrow» را منتشر کرد، مجله ‌ای چاپی که برای کارگران کشاورزی طراحی شده بود. این نشریه تبلیغات چاپی را به نمایش گذاشت و چندین دهه بعد به میلیون ها مشتری رسید. امروزه “The Furrow” همچنان هر ماه منتشر می شود و طولانی ترین مجله تجاری در تیراژ است.

در سال 1904، شرکت فرانسوی تایرسازی میشلن این روند را ادامه داد و راهنمای 400 صفحه‌ ای رایگان با توصیه ‌هایی در مورد تعمیر و نگهداری خودرو، مسافرت و تسهیلات اقامتی تهیه کرد. لازم به ذکر است که در آن زمان کمتر از 3000 خودرو در جاده های فرانسه وجود داشت. با کمک راهنما، ادوارد و آندره میشلن تولید کنندگان لاستیک خودرو می‌خواستند علاقه خود را به خودروها و لاستیک ‌های خودرو افزایش دهند – و موفق شدند. علاوه بر این، راهنمای میشلن هنوز هم امروز منتشر می شود. این بهترین راهنمای رستورانی در دنیا محسوب می‌شود که از سیستم رتبه ‌بندی سه ستاره ویژه و بهترین رستوران ‌ها و هتل ‌ها استفاده می ‌کند.

کتاب رکوردهای گینس نمونه موفق دیگری از بازاریابی محتوا است. این کتاب اولین بار در سال 1951 زمانی که سر هیو بیور، مدیر عامل آبجوسازی گینس، درگیر بحث در مورد سریع ترین پرنده شکار در اروپا بود ، منتشر شد. متأسفانه هیچ راهی برای اثبات این که سهره طلایی سریع ترین پرنده شکار در اروپا است وجود نداشت ، بنابراین بیور به فکر تأسیس کتاب رکورد ها افتاد. در نتیجه، کتاب رکوردهای جهانی گینس به طور فزاینده ای محبوب شد و به گینس کمک کرد تا در هر میخانه ای پرمخاطب ترین برند باشد.

در عصر دیجیتال، مفهوم بازاریابی محتوا با تلاش موسسه بازاریابی محتوا مطرح شد. این سازمان در سال 2007 توسط جو پولیزی، ایدئولوژیست برجسته بازاریابی محتوا تأسیس شد. انگیزه ایجاد CMI، فقدان آگاهی در مورد بازاریابی محتوا، با وجود تعداد قابل توجهی از کتاب ها و وبلاگ ها در مورد بازاریابی در اواسط دهه 2000 بود. اکنون این سازمان به برندها در مورد نحوه جذب و حفظ مشتریان از طریق ارتباطات چند شبکه ای آموزش می دهد.

اجازه دهید از تئوری به سمت عمل حرکت کنیم و در نظر بگیریم که چگونه می توانید از بازاریابی محتوا برای ایجاد روابط با مشتریان بالقوه و فعلی خود، بهبود اعتبار برند و افزایش فروش استفاده کنید. اولین قدم ایجاد یک استراتژی محتوای قوی است.

استراتژی بازاریابی محتوا

استراتژی محتوا برنامه ای برای دستیابی به اهداف کسب و کار شما با ایجاد محتوایی است که شامل صدا، تصویر و متن است. استراتژی محتوای موثر ، مشتریان شما را در هر نقطه از قیف فروش درگیر می کند و علاقه آنها را به برند پس از خرید حفظ می کند. علاوه بر این، با استراتژی محتوا، شما قادر خواهید بود تمام محتوای تولید شده توسط کسب و کار خود را مدیریت کنید. در این جا مراحل اساسی و پایه برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای عالی را مرور خواهیم کرد.

مرحله ی 1 . اهداف را تعیین کنید.

هنگام توسعه استراتژی بازاریابی محتوای خود، تعیین اهداف بسیار مهم است. اهداف بازاریابی محتوا باید مشخص و قابل اندازه گیری باشند. آن ها همچنین باید با هدف، مأموریت و چشم انداز شرکت شما مطابقت داشته باشند. به عنوان مثال، اهداف ممکن است شامل بهبود درآمد، افزایش فروش، کاهش هزینه های بازاریابی محصول، افزایش تعامل در رسانه های اجتماعی یا هدایت ترافیک بیشتر به وب سایت شما باشد. سه تا پنج هدف اساسی که در آینده روی آن ها تمرکز خواهید کرد را، مستند کنید.

مرحله ی 2 . شاخص های کلیدی عملکرد را تعریف کنید.

شاخص های کلیدی عملکرد بازاریابی محتوا به شما این امکان را می دهند که با ارائه نقاط عطف پروژه که می توانید آن ها را ردیابی کنید، موفقیت ابتکارات خود را نظارت کنید. معیارهای مربوطه ممکن است مربوط به ترافیک، درآمد، فروش، سئو و سایر جنبه‌ های بازاریابی دیجیتال یا SaaS باشد. علاوه بر این، می‌توانید هزینه‌ های بازاریابی را با تجزیه و تحلیل میزان هزینه‌ های خود در کمپین‌ های مختلف و نظارت بر هزینه ‌های مورد نیاز برای بستن معاملات و به دست آوردن مشتری ها پیگیری کنید.

برای راحتی بیشتر، می توانید محتوا را به انواع مختلف تقسیم کنید و معیارهای مربوطه را برای هر نوع متمایز ایجاد کنید. انواع محتوا ممکن است شامل محتوای تبلیغاتی و فعال کننده فروش، آگاهی از برند و مقالات وفاداری مشتری، و اطلاعات ارتباطات بازار محلی باشد. در صورت لزوم، می توانید چندین گروه کمکی، از جمله استخدام محتوا یا انتشارات برای سایر بخش های شرکت اضافه کنید.

مرحله ی 3 . مخاطبان خود را شناسایی کنید.

گام بعدی این است که مخاطبان هدف انتشارات خود را درک کنید و بدانید که چه تعداد شخصیت مشتری را می خواهید با استفاده از محتوا هدف قرار دهید. سپس، باید سه اقدام را انجام دهید : جمع آوری اطلاعات جمعیت شناختی از بازدید کنندگان وب سایت، دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی و مشترکین ایمیل، دریافت بازخورد از مشتریان و ایجاد شخصیت های خریدار.

اطلاعات دموگرافیک مورد نیاز برای مرحله ی اول شامل سن، جنسیت، تحصیلات، درآمد و علایق اولیه آن ها می باشد. می توانید این اطلاعات را با استفاده از Google Analytics، Facebook Page Insights، Twitter Analytics یا هر ابزار تحلیلی دیگری که برای شرایط شما مفید است ، جمع آوری کنید. سپس با جمع ‌آوری اطلاعات در مورد خواسته ‌ها و نیازهای مشتریان، نظرات آن ها در مورد محتوایی که در حال حاضر تولید می‌کنید، و راه‌ های ممکن برای رفع مشکلات آن ها، بازخورد کیفی را از مشتریان موجود دریافت کنید. در نهایت، زمانی که مراحل قبلی را تکمیل کردید، نوبت به توسعه شخصیت‌های خریدار یا آواتارهای مشتری می ‌رسد که معمولاً شامل اطلاعاتی در مورد مشکلات، چالش‌ها و عوامل انگیزشی مشتریان است.

مرحله ی 4 . یک ممیزی محتوا انجام دهید.

اگر قبلاً برای پلتفرم‌های رسانه‌ های اجتماعی یا وبلاگ ، محتوا تولید کرده ‌اید، باید یک ممیزی محتوا انجام دهید تا بفهمید چه انتشاراتی در دستیابی به اهداف شما نقش دارند. فرآیند ممیزی محتوا شامل سه مرحله است : ثبت تمام محتوای موجود، تجزیه و تحلیل اثربخشی آن و شناسایی شکاف های محتوا.

ثبت محتوای وب سایت یا وبلاگ شامل فهرست کردن URL ها، تجزیه و تحلیل عناوین صفحات، توضیحات، بک لینک ها، طول محتوا و اشتراک گذاری ها، یافتن صفحات تکراری و ساخت نقشه سایت است. در مرحله بعد، باید ارزیابی کنید که آیا محتوا برای کسب و کار شما مفید است یا خیر. تجزیه و تحلیل سودمندی محتوا در مرحله ی سوم به شما کمک می کند. هنگام شناسایی شکاف های محتوا، به این فکر کنید که کدام بخش از محتوا نیاز به بهبود، به روز رسانی یا جایگزینی دارد و کلمات کلیدی کم کارایی را پیدا کنید.

مرحله ی 5 . در مورد انواع محتوا و شبکه ها تصمیم بگیرید.

به انواع محتوایی که قرار است ایجاد کنید فکر کنید. فرمت‌های محتوای متنوعی وجود دارد که امکان ایجاد و جذب مشتریان را فراهم می ‌کنند. محبوب ترین انواع شامل مقالات وبلاگ، ویدئوها، پادکست ها، کتاب های الکترونیکی، اینفوگرافیک ها، راهنماهای نحوه ی کار و مطالعات موردی است. در بخش بعدی انواع و نمونه های بازاریابی محتوا را با جزئیات بیشتر توضیح خواهیم داد.

سپس باید شبکه های بازاریابی را برای تبلیغ و توزیع محتوا شناسایی کنید. یک رویکرد MECE برای انتخاب مناسب ‌ترین شبکه ها ، این است که آن ها را به سه گروه تقسیم می‌کند : مالک، کسب درآمد و پرداخت شده. شبکه های متعلق به پلتفرم های تحت کنترل مستقیم شما نیازی به سرمایه گذاری زیادی ندارند و شامل وب سایت، صفحات رسانه های اجتماعی، وبلاگ و لیست ایمیل شما می شوند. شبکه های کسب شده وب سایت هایی هستند که محتوای شما توسط اشخاص ثالث به صورت رایگان به اشتراک گذاشته می شود، مانند روزنامه نگاران یا صفحات شخصی مشتریان. در نهایت، شبکه های پولی معمولاً شامل محتوای اینفلوئنسر حمایت شده و کمپین های تبلیغاتی پولی فیس بوک یا اینستاگرام می شوند.

مرحله ی 6 . ایده های محتوایی را واکاوی کنید و یک تقویم ایجاد کنید.

ایده های محتوا را تولید کنید و فهرستی از موضوعات تهیه کنید. هنگام واکاوی ذهنی ، موضوعات مورد علاقه، مخاطب هدف، هدف جستجو، مرحله قیف فروش و مشکلی که برای مشتریان حل می کنید را در نظر داشته باشید. سپس، از ابزار برنامه‌ ریز کلمات کلیدی و جستجوی کلمات کلیدی برای ایجاد فهرستی از کلمات کلیدی که به مقالات اضافه می‌کنید، استفاده کنید.

علاوه بر این، می توانید موضوعات را بر اساس شکاف های محتوایی که در فرآیند ممیزی محتوا شناسایی کرده اید، توسعه دهید. با ابزارهای ویژه ای مانند Feedly، BlogAbout، Buzzsumo، و Hubspot’s Blog Ideas Generator، می توانید تم های محبوب در صنعت خود را کشف کنید، روندها را رصد کنید و ایده تولید کنید. هنگامی که موضوعات را آماده کردید، با استفاده از تقویم گوگل یا ابزارهای زمان بندی، آن ها را در یک تقویم محتوایی با تاریخ مقرر قرار دهید.

مرحله ی 7 . محتوا را منتشر کنید و نتایج را بسنجید.

بر انتشار محتوای متنوع، از جمله موضوعات بادوام ، روندها و مقالات اختصاص داده شده به تعطیلات محبوب تمرکز کنید. نحوه بازتاب شخصیت برند خود و حفظ ثبات در قطعات محتوایی که ایجاد می کنید را در نظر بگیرید. می‌توانید از تکنیک آسمان‌ خراش استفاده کنید که به جستجوی مقالات با عملکرد برتر در صنعت خود و بهبود نشریات دلالت دارد.

بخش نهایی استراتژی محتوای شما سنجش نتایج است. در این مرحله ، باید KPIها را ارزیابی و تجزیه و تحلیل کنید که آیا عملکرد محتوا با اهداف شما مطابقت دارد یا خیر. برای این منظور از ابزارهای ممیزی وب سایت و تجزیه و تحلیل محتوا که قبلا در مرحله 3 توضیح دادیم استفاده کنید. با پیگیری پیشرفت خود ، قادر خواهید بود استراتژی بازاریابی محتوا را اصلاح کنید و به طور مداوم قطعات محتوا را برای بهبود نتایج به روز کنید.

استراتژی بازاریابی محتوا کمک می کند تا به جای دیدن تصویر بزرگ تر، صرفاً بر روی محتوا تمرکز نکنید. به علاوه، برنامه محتوا امکان تعیین اهداف و ردیابی نتایج را فراهم می کند و تنظیماتی را در روند اجرای استراتژی ایجاد می کند.

انواع و نمونه های بازاریابی محتوا

اکنون هفت نوع رایج بازاریابی محتوا را با مثال هایی مورد بحث قرار می دهیم که می توانید از آن ها برای پیشی گرفتن از رقبا و ایجاد مشتری استفاده کنید.

مقالات

مقالات و پست های وبلاگ رایج ترین نوع محتوا در وب هستند. با انتشار مقالات در وب ‌سایت خود، می‌توانید ترافیک وب ‌سایت را افزایش دهید، آگاهی از برند ایجاد کنید یا از برند سازی مجدد شرکت حمایت کنید، مشتریان خود را از اخبار شرکت مطلع کنید و محصولات را اعلام کنید. علاوه بر این ، پست های وبلاگ فرصت های عالی برای بهینه سازی کلمات کلیدی و ایجاد لینک های ورودی را فراهم می کنند.

نرم افزار Buffer ، نرم افزاری برای مدیریت حساب های رسانه های اجتماعی است که از مقالات برای رسیدن به چهار میلیون دنبال کننده و ایجاد اعتبار برند استفاده کرد. اکثر مردم Buffer را برای وبلاگ خود می شناسند. راز موفقیت این شرکت، انتخاب درست مخاطبان هدف بود. Buffer به جای پایگاه مشتریان موجود که قبلاً محصول خود را خریده اند، مقالات وبلاگی را برای مشتریان بالقوه ایجاد کرد. لئو ویدریچ، یکی از بنیانگذاران Buffer، در مصاحبه با Mixergy توضیح داد: ” این برای مشتریان بالقوه نیست، برای مشتریان فعلی هم نیست، بلکه برای افرادی است که به طور بالقوه می توانند با مشتریان بالقوه تعامل داشته باشند.” Buffer شروع به ایجاد مقاله برای افرادی کرد که مخاطب داشتند. موضوعات اصلی روانشناسی و فوت کوزه گری بود، مانند “چرا بهترین ایده هایمان را در دوش داریم: علم خلاقیت”. محتوای وبلاگ از 250 اشتراک گذاری در هر مقاله به بیش از 1000 اشتراک رسید.  

ویدیوها

مزیت حیاتی ویدیوها در مقایسه با سایر فرمت‌ ها، سطح بالاتر تعامل مشتری است. ویدیوها به برندها اجازه می ‌دهند تا محتوای متنوعی را در موضوعات مختلف تولید کنند، از جمله نمایش ‌های محصول، ویدیوهای پشت صحنه، توصیفات مشتری، مرور خدمات و موارد دیگر. علاوه بر این، ویدئوها فرمت مناسبی برای ارائه اطلاعات به صورت مختصر و قابل هضم هستند.

یکی از خطوط هوایی پیشرو در جهان، JetBlue از ویدئوها برای نشان دادن شخصیت برند، گفتن ارزش‌های شرکت به مشتریان و تشویق مردم به سفر استفاده کرد. این ویدیوها میلیون ها بازدید را به دست آورد و باعث ایجاد دید مثبت در مشتری شد. محبوب ترین کمپین های JetBlue عبارتند از آیین پرواز و به فضای هواپیما دسترسی پیدا کن.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها پرمخاطب ترین نوع محتوا هستند زیرا به شرکت ها اجازه می دهند آمار، فرآیندها یا سایر اطلاعات پیچیده را به روشی آسان ارائه دهند. این نوع بازاریابی محتوا به هزینه های قابل توجهی نیاز ندارد زیرا به سرعت ایجاد می شود. اگر می‌خواهید حقایق و ارقام زیادی را نشان دهید ، می‌توانید با استفاده از اینفوگرافیک آن ‌ها را به محتوای سرگرم‌ کننده و جذاب تبدیل کنید.

Shutterstock یک بازار آنلاین است که عکس ها، تصاویر، موسیقی و ابزارهای ویرایشی را ارائه می دهد. این شرکت هر ساله جستجوها و دانلودهای مشتریان را تجزیه و تحلیل می کند تا روندهایی را که در سال آینده محبوب خواهند بود، پیش بینی کند. اینفوگرافیک ترندهای خلاق Shutterstock ، هم برای مشتریان شرکتی که محتوا را خریداری می کنند و هم برای مشارکت کنندگانی که آن را تولید می کنند مفید است.

مطالعات موردی

مطالعات موردی ، داستان های موفقیت مشتریان است که در آن ها مورد تجربه مثبت از شرکت شما صحبت می کنند. این نوع بازاریابی محتوا برای مشتری هایی که می خواهند درباره کسب و کار شما بیشتر بدانند بسیار موثر است. در اصل، مطالعات موردی به مشتریان کمک می کند تا با کشف نحوه ی استفاده دیگران از محصول شما در زندگی واقعی، تصمیمات خرید آگاهانه تری بگیرند.

لینکدین از مطالعات موردی استفاده می کند تا نشان دهد که شرکت های دیگر چگونه کسب و کار خود را بازاریابی می کنند و نامزدهای شغلی را جذب می کنند. به عنوان مثال، لینکدین تصاویری از یک کمپین بازاریابی توسط Adobe را به اشتراک گذاشت تا نشان دهد که چگونه این برند از وب سایت محل کار برای ارزیابی عملکرد خود استفاده می کند. این مطالعه موردی برای سایر سازمان‌هایی که به دنبال کشف این موضوع هستند که چگونه استفاده از لینکدین ممکن است به آن ها کمک کند تا لیست نامزد های خود را افزایش دهند مفید خواهد بود.

راهنماهای چگونگی

راهنماهای چگونگی ، فرصت‌های زیادی را برای پاسخ به سؤالات مشتریان شما، آموزش نحوه استفاده از محصول شما، کمک به ورود مشتری و ارائه اعتبار برند شما در مورد یک موضوع خاص، فراهم می ‌کنند. شرکت ها برای حل مشکلات وجود دارند و راهنماهای چگونگی می توانند راه حل های عملی ارائه دهند. علاوه بر این، این قالب بازاریابی محتوا هم برای جذب مشتریان جدید و هم برای حفظ مخاطبان موجود مفید خواهد بود.

راهنمای سلامتی Parsley  محتوای بصری آموزنده ای را ارائه می دهد که به افراد کمک می کند پاسخ سوالات خود را در رابطه با مسائل بهداشتی بیابند. این شرکت از این نوع بازاریابی محتوا برای جذب مشتری در مراحل اولیه قیف تبدیل استفاده می کند. Parsley Health خود را به‌ عنوان کارشناس سلامت معرفی می‌کند، از سمت متخصصان مشاوره می ‌دهد و محتوای ارزشمندی را در قالب ‌های کتاب الکترونیکی، مقاله و ویدیو سازمان ‌دهی می‌کند.

پادکست ها

محبوبیت پادکست ها در چند سال گذشته به سرعت افزایش یافته است و همچنان در حال رشد است. پادکست ها یک نوع جذاب و راحت از بازاریابی محتوا هستند زیرا کاربران می توانند در حین انجام فعالیت های روزمره مانند رانندگی یا تمرین در باشگاه به آنها گوش دهند. بنابراین، با استفاده از پادکست ‌ها، می‌توانید به مخاطبانی که از مطالعه لذت نمی‌برند دسترسی پیدا کنید، جامعه ‌ای پیرامون برند خود بسازید و اعتماد ایجاد کنید.

هافینگتون پست ، در پادکست “مردم عوام” وقایع زندگی سیاسی بریتانیا را پوشش می دهد. تیم سیاسی HuffPost UK درباره بزرگترین داستان های وست مینستر نظر می دهد. اپیزود ها معمولاً عناوین جذابی دارند مانند “آیا جنگ واکسن اتحادیه اروپا می تواند به بوریس جانسون رونق انتخاباتی بدهد؟”

پست های رسانه های اجتماعی

صفحات رسانه های اجتماعی مکان های خوبی هستند که برند می تواند ارزش های خود را به اشتراک بگذارد و با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کند. امروزه مصرف کنندگان از بسترهای رسانه های اجتماعی برای جستجوی محصولات و خدمات استفاده می کنند، بنابراین شرکت ها باید فعال باشند و مشتریان را به خرید تشویق کنند. اقدامات برند که افراد را برای خرید محصولات در رسانه های اجتماعی تشویق می کند شامل ارائه تبلیغات، شوخ طبعی و پاسخگو بودن، ارائه محتوای آموزشی یا انحصاری است.

کمپین رسانه ‌های اجتماعی برگر کینگ به نام «سفارش از مک ‌دونالد» با هدف حمایت از رستوران ‌های زنجیره ‌ای در زمان قرنطینه بیش از ۴۰ هزار لایک در اینستاگرام دریافت کرد. این پست تکان دهنده جنبه انسانی برند و همبستگی با رستوران های دیگر را نشان داد. به همین دلیل بود که این نشریه با واکنش شدید مخاطبان مواجه شد.

ابزارهای بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا ارتباط نزدیکی با فرآیندهای مختلفی دارد، از جمله تبلیغات نویسی ، تحقیق محتوا، بهینه‌ سازی موتور جستجو و توزیع محتوا. شما می توانید با استفاده از ابزارهای بازاریابی محتوای مناسب، این فرآیند ها را خودکار یا ساده کنید.

ابزارهای مدیریت محتوا

بهترین ابزارهای مدیریت محتوا باید دارای چندین ویژگی حیاتی باشند، مانند توانایی ویرایش محتوا در صفحات موجود، آزمایش‌هایی برای مشاهده اینکه چگونه سرفصل‌ها و طرح‌بندی‌ های جایگزین بر نتایج و فرصت‌های کار مشترک تأثیر می‌گذارند. علاوه بر این، ابزارها باید با بقیه پشته فناوری شما یکپارچه شوند و برای پشتیبانی قابل دسترسی باشند. برخی از محبوب ترین راه حل های مدیریت محتوا عبارتند از HubSpot، Wix و WordPress.

ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت و محتوا

ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت و محتوا، عملکرد محتوای شما را از نظر سئو، ترافیک و رقابت ارزیابی می کنند. ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت نحوه دسترسی مشتریان به وب سایت شما، رفتار آن ها در سایت، سؤالات جستجو، خرید مشتری و تبدیل را بررسی می کند. نمونه هایی از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از Google Analytics، Spring Metrics و Woopra. همچنین، نرم افزارهای تجزیه و تحلیل محتوا مانند Surfer یا SEMrush داده هایی را در مورد تعامل بازدید کنندگان با محتوای منتشر شده و عملکرد کلی آن ارائه می دهند.

ابزارهای بهینه سازی موتور جستجو

ابزارهای سئو به شما کمک می کنند تا بک لینک های رقبا را تجزیه و تحلیل کنید، وب سایت خود را برای لینک های خراب بررسی کنید و حضور وب سایت در SERP گوگل را نظارت کنید. این ابزارها در ارزیابی داده های جستجو و ترافیک وب سایت شما، یافتن بهترین کلمات کلیدی و شناسایی صفحات با عملکرد برتر ارزشمند خواهند بود. نمونه هایی از این محصولات عبارتند از Ahrefs، Google Search Console و KWFinder.

ابزارهای ترویج و توزیع محتوا

ابزارهای ترویج و توزیع محتوا برای سازماندهی حضور آنلاین شما، تبلیغ محتوا در رسانه های اجتماعی و سایر پلتفرم ها، پیگیری عملکرد کمپین، اشتراک گذاری محتوا و برنامه ریزی از قبل، طراحی شده اند. ابزارهای توزیع محتوا امکان مدیریت تمام حساب های رسانه های اجتماعی را در یک مکان، اشتراک گذاری مجدد محتوای قدیمی و ایجاد کمپین های خودکار را فراهم می کنند. این ابزارها عبارتند از Buffer Publish، Hootsuite و MailChimp.

در دنیای مدرن، بازاریابی محتوا سلاح مخفی هر کسب و کاری است. مردم از محتوای ارزشمند، آموزنده و جذاب قدردانی می کنند. آن ها به دنبال پاسخی برای مشکلات خود هستند و با محتوا، شما می توانید راه حل های بهینه را برای آن ها ارائه دهید و در عین حال آن ها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا