جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

5 روند مهم مثبت تحول دیجیتال در سال 2021

پاندمی (همه گیری) ویروس کرونا، فناوری آنلاین را برای اکثر افراد به ارمغان آورد، زیرا همه ما خود را با کار و معاشرت و آموزش فرزندانمان از خانه وفق دادیم  و درست همانطور که این احساس وجود داشت که مردم شروع به بازاندیشی در ارزشهای خود کرده و آنچه را که واقعاً برایشان مهم است یادآوری می کنند، سال آینده ارزش های اجتماعی و پایداری نیز در برنامه دیجیتال نمایان می شوند.

در اینجا روندهای تحول دیجیتال ارائه می شوند که به نظر ما در سال 2021 حکم فرما خواهند بود.

روند 1 - بازگشت مجدد: افزایش تجارت مجدد

طبق گزارش فروش مجدد2020 ترداپ، ارزش بازارفروش اجناس دست دوم تا سال 2024 به 64 میلیارد دلار خواهد رسید. فروش مجدد، که در آن افراد دارایی های دست دوم خود را می فروشند، از مدل سنتی اهداکردن و خرید کالا در فروشگاه های اجناس دست دوم، پیشی خواهد گرفت.

روند [مبادله اجناس] دست دوم تحت تأثیر بحران کووید 19 قرار گرفته است. بسیاری از مصرف کنندگان ملزم به بستن کمربندهای خود شده اند زیرا دارایی و سرمایه آنها تحت تأثیر قرار گرفته است. سایرین دریافته اند که به واسطه تغییر ارزش های خود در مورد عادات خریدشان تجدید نظر می کنند. تغییرات جوی و پس ماندها (ضایعات) و آلودگی های ناشی از مصرف بیش از حد، مسائلی هستند که از مدت ها قبل از پیدایش بیماری همه گیر، حادتر شده اند.

اساساً نسل های جوان تر، به این مسائل اهمیت می دهند و به دنبال برندهایی هستند که به روش هایی برای “بستن حلقه” دست یافته اند . دور نگه داشتن همه چیز از محل دفن زباله از طریق بازیافت و استفاده مجدد و بکارگیری منابع زمین به شیوه ای مسئولانه تر و با ضایعات کمتر.

برندهایی که از این امر آگاهند و از آن استقبال می کنند، شامل شرکت بسیار بزرگ مبلمان و لوازم خانگی IKEA  می باشد که اخیراً سرویس “پس دادن (جنس خریداری شده)” را راه اندازی کرده است که به مشتریان اجازه می دهد در عوض دریافت کوپن، محصولات خود را برای فروش مجدد به فروشگاه برگردانند. به اعتقاد ما برندهای بیشتری در سال آینده طرح های مشابهی را طراحی خواهند کرد.

روند 2 – برندهایی که ارزش های اجتماعی خود را عملی می کنند.

برندها باید برای موفقیت در سال 2022 و سال های بعد از آن، در مورد ارزشهای اجتماعی خود بیاندیشند و نحوه  انتشار آنها را به شیوه ای معتبر و قابل اطمینان حل و فصل کنند.

مصرف کنندگان امروز عمیقاً به دنیا، کره زمین، و جامعه اهمیت می دهند، خواه حقوق LGBTQ، برابری جنسیتی، یا ضد نژاد پرستی باشد. اگر شما به عنوان یک برند از موضع مشخصی در مورد این مسائل برخوردار نیستید، باید در مورد آن اقدام کنید و مطمئن شوید که همه از آن آگاه هستند. مهمترین دلیل این امر این نیست که طبق این تحقیق، برندهایی که “هدفمندتر و معتبرتر” هستند، KPIs [شاخص عملکرد اصلی] محتوای خود را افزایش می دهند. برداشت کلی به 80% در مقایسه با 42% برای برندهایی که از نظر مصرف کنندگان از اعتبار کمتری برخوردار هستند، می رسد.

اما قبل از وارد شدن به همرنگی ارزش اجتماعی، به یاد داشته باشید که نسل Z نه تنها خواستار “بیدار شدن” شما است. بلکه اگر شما فقط حمایت لفظی می کنید یا حتی بدتر از آن، تظاهر می کنید، آنها شما را پیدا خواهند کرد و آنها در انتشار اخبار در شبکه های اجتماعی بسیار ماهر هستند. شما باید ارزش های خود را عملی کنید نه اینکه صرفاً در مورد آن صحبت کنید. به عنوان مثال، برندها در صورتی که ادعا کنند که به تنوع اهمیت می دهند اما اتاق های هیئت مدیره آنها بسیار سفید و مردانه [ساده] به نظر برسد، اساساً با شکست مواجه می شوند.

شفافیت، صداقت و اصالت، اصول اساسی بازاریابی هدفمند موفق هستند. در سال آینده برندهای بیشتری به این امر خواهند پرداخت.

روند 3 – جذابیت بسیار برای آموزش مدارس: آموزش آنلاین شخصی شده

اگر بخواهید در سال بیماری همه گیر به دنبال روزنه های امیدی باشید، یکی از آنها پیشرفت های بزرگی است که از طریق یادگیری آنلاین حاصل شده است. با تعطیلی مدارس و خالی بودن سالن های سخنرانی در طول قرنطینه (تعطیلی)، کلاس های از راه دور به یک هنجار جدید تبدیل شدند. و بزرگسالانی که وقت بیشتری داشتند، دریافتند که شما می توانید همه چیز – اعم از زبانها و مهارت های آشپزی تا شطرنج و نواختن یوکه لیلی [نوعی ابزار موسیقی شبیه گیتار] – را از طریق کلاس های پخش زنده (مستقیم)، برنامه های آموزش از راه دور، برنامه جلسات زوم یا یوتیوب در اینترنت بیاموزید.

یادگیری آنلاین در سال 2021 در دسترس تر و مقبول تر شد و در سال 2022 به برآورده ساختن و انطباق با نیازهای دانش پژوهان پیر و جوان ادامه خواهد داد. روندهای موجود در فضای آموزش آنلاین عبارتند از یادگیری خُرد که در آن درسها به بخش های قابل درک تفکیک می شوند (به صورت برنامه یادگیری زبان دولینگو)، و بازی سازی، که در آن درس ها سرگرم کننده، تعاملی و بیشتر شبیه اوقات بازی هستند تا اوقات مدرسه.

**توضیح : اساساً گیمیفیکیشن به معنای کاربرد مکانیسم های بازی در زمینه ها و فعالیت های غیر از بازی و بازی کردن است. گیمیفیکیشن به معنای استفاده ایده آل از مکانیسم های بازی در بخش هایی از کسب و کار است که وابسته به انگیزش و برقراری تعامل است، به عنوان مثال، آموزش، مدیریت پروژه، استخدام یا بازاریابی.**

اساساً آینده یادگیری الکترونیکی، این است که دائماً شخصی تر خواهد شد. مکان، دستگاه و محدوده زمانی شما ناملموس و غیر فیزیکی خواهد بود به گونه ای که شما قادر به ایجاد برنامه آموزشی داده محور و متناسب با سَبک و اولویت های یادگیری خود خواهید بود.

روند 4 – گوش فرا دهید: صدا بر خانواده ها حاکم خواهد شد (خانواده ها تحت تأثیر صدا قرار خواهند گرفت)

با پیشرفت و مقبولیت و اعتبار بیشتر فناوری صوتی، پیش بینی می کنیم که آن تا سال آینده به عنوان روش جستجوی گزینه، جایگزین تماس (ملاقات و مواجهه) خواهد شد.

در سال آینده، تعداد بیشتری از ما شاهد عضو جدید خانواده خواهیم بود یا به آن می اندیشیم و این کسی است که به هر سخن شما به دقت گوش می دهد و هر فرمانی را دنبال می کند.

پیشرفت دستیاران صوتی، مانند Siri،Google Assistant  و Alexa، هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی دهد. بر اساس این تحقیق، بیش از 50% از خانواده های انگلیسی، دستیار صوتی خود را به عنوان “یکی دیگر از اعضای خانواده” تلقی می کنند. همچنین، 90% بیان داشتند که انتظار دارند از فناوری صوتی در همان سطح یا بالاتر استفاده کنند.

این روند، تا حدی تحت تأثیر همه گیری ویروس کرونا قرار گرفته است. به ویژه افراد جوان تر، به بلندگوهای هوشمند به عنوان منبع اصلی اخبار و سرگرمی خود در حین قرنطینه، عادت کرده اند. علاوه بر این، برندهای حساس و تیزبین از فرصت بهره برده و برنامه های صوتی را در اختیار آنها قرار داده اند.

فناوری صوتی طی سالهای آتی پیچیده تر خواهد شد و بیشتر مورد قبول مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت. ما پیش بینی می کنیم که صدا می تواند جایگزین تماس (ملاقات و مواجهه) به عنوان روش جستجوی پیشرفته شود.

روند 5 - برندها باید رقابت (بازی) خود را افزایش دهند.

برای برندهای حساس و تیزبین (هوشمند)، بازی ها پلتفرم جذاب ویژه ای برای ارتباط با مشتریان هستند. بازاریابان می توانند با مخاطبان بزرگ، هدفمند و بیش از حد متمرکز ارتباط برقرار کنند که این  امکانات خلاقانه، فراتر از تبلیغات هستند. گیمرها (بازیکنان) می توانند آواتار خود را در Gucci، Louis Vuitton  یا تعداد زیادی از سایر برندهای مُد به لطف وجود نوعی جایگذاری محصول، معروف به “پوست اندازی (تغییر)”  تغییر دهند. می توان شاهد بود که مشاغل بیشتری در سال آینده، بازی را به آمیخته بازاریابی اضافه می کنند.

دنیای بازی مدتهاست که عاری از تصویر نوجوان غمگین (معمولاً پسر) در اتاق خواب خود تنها با کنسول ویدیویی اش برای شرکت است. امروزه بازی ها جمعیتی بسیار گسترده تری را جذب خود کرده است، و دور از قلمرو افراد تنها است و به شبکه اجتماعی جدیدی تبدیل شده است.

**توضیح : آواتار به تصویری گفته می‌شود که نمایش‌دهنده‌ی گرافیکی یک کاربر و یا سمبل شخصیتی اوست. این تصویر می‌تواند علایق، خصوصیات رفتاری و حتی باورهای فرد را منعکس نماید.**

این روزها محبوب ترین بازی ها، فضاهای مجازی هستند که افراد می توانند در آن با دوستانشان معاشرت داشته باشند و بازی های جدید بسازند. از بازی چند نفره بسیار موفق فورتنایت استفاده کنید. گیمرها (بازیکنان) برای با هم بودن، چت کردن (گفتگو)، در واقع ساخت بازی هایی برای یکدیگر، و حتی شرکت در رویدادها به آنجا می روند. کنسرت دی. جی مارشملو، که سال گذشته در فورتنایت برگزار شد، 10 میلیون بیننده داشت.

از نظر برندها، بازی ها بیانگر فرصتی جذاب و وسوسه انگیز در بازاریابی هستند. آنها مخاطبان از قبل انتخاب شده، بیش از حد متمرکز و هدفمند را فراهم می کنند، و امکانات خلاقانه تقریباً نامحدود هستند. تبلیغات ساده، مکتبی کهن هستند – به جایگذاری محصول پیچیده ای، مانند “پوست اندازی (تغییر)” فکر کنید که برندهای مد، آواتارها را با لباس های لوکس، “تغییر می دهند”.

به اعتقاد ما این بازاریابی در قالب بازی در سال آینده رشد خواهد کرد، زیرا برندهای بیشتری بازی (رقابت) خود را شروع می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا