جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی

تفاوت پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی و اس ام اس تبلیغاتی چیست؟

پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی از انواع جدید پیامک‌های بازاریابی است که در آن علاوه بر متن از عکس و لینک هم می‌توان استفاده کرد. این نوع تبلیغات از طریق مرورگرها برای کاربران ارسال می‌شود و آن‌ها می‌توانند تبلیغات را روی صفحه‌نمایش دسکتاپ یا تلفن هوشمند خود مشاهده کنند.

علاوه بر Push Notificationها اس ام اس تبلیغاتی نیز از روش‌های دیگر بازاریابی است که بسیاری از صاحبان کسب‌وکار برای معرفی محصول یا برند خود از آن استفاده می‌کنند. تفاوت در هزینه و تعداد کاراکترها یکی از موارد تفاوت پوش نوتیفیکیشن و اس ام اس تبلیغاتی است که در این مقاله از وب‌سایت دکتر علی ناصرحجتی به آن می‌پردازیم.

آشنایی با معنا و مفهوم اس ام اس تبلیغاتی

کسب‌وکارهای مختلف از روش‌های گوناگون برای شناسایی برند خود و تبلیغات استفاده می‌کنند. نصب بیلبورد، استرابورد و تبلیغات تلویزیونی بخشی از این نوع تبلیغات هستند؛ ولی با گسترش اینترنت و توسعه تجارت الکترونیک بازاریابی شکل جدید و مدرنی به خود گرفته و انواع استراتژی بازاریابی اثر بخش ظهور کرده است. تمام کسب‌وکارها به دنبال مؤثرترین روش‌های تبلیغاتی با هزینه مقرون‌به‌صرفه هستند. پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی و اس ام اس مارکتینگ دو نمونه از تبلیغات بازاریابی مدرن هستند که بسیاری از برندها برای افزایش آگاهی از برند و بازاریابی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

بازاریابی پیامکی یا همان اس ام اس تبلیغاتی پیام‌های متنی هستند که صاحبان کسب‌وکار برای آگاهی از برند و تشویق مخاطبان برای خرید محصول یا خدمات برای آنان ارسال می‌کنند. در این نوع تبلیغات می‌توان علاوه بر انتخاب مخاطبان برای دریافت پیامک، نوع محتوای پیام و همچنین زمان ارسال آن را نیز تعیین کنید. با این روش دریافت‌کنندگان پیامک تبلیغاتی درگیر شده و احتمال اثرگذاری بر آنان برای خرید افزایش می‌یابد.

دلیل اهمیت پیامک های تبلیغاتی چیست؟

دلیل اهمیت پیامک های تبلیغاتی چیست؟

احتمالاً برای شما نیز پیش آمده است که چرا صاحبان بسیاری از کسب‌وکارها از اس ام اس تبلیغاتی یا پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی استفاده می‌کنند. در پاسخ باید گفت که ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزایایی دارد که عبارت‌اند از:

  • نرخ بازدهی بالا: بازاریابی پیامکی بازدهی بالایی دارد و نرخ بازشدن پیامک‌های تبلیغاتی 98-96 درصد است. معمولاً کاربران تلفن‌های همراه به پیام‌های متنی واکنش زیادی نشان می‌دهند.
  • همه‌گیر بودن: تلفن همراه از وسایلی است که تعداد بسیار زیادی از افراد آن را دارند و بخش زیادی از زندگی خصوصی، اجتماعی و ارتباطات  افراد از طریق آن انجام می‌شود. بازاریابان دیجیتال با استفاده از این ویژگی و فرصت مناسب پیام‌های تبلیغی خود را برای کاربران مختلف ارسال می‌کنند.
  • هزینه مناسب: از دیگر مزایای ارسال اس ام اس تبلیغاتی پایین‌بودن هزینه است. تعرفه مناسب برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی موجب محبوبیت این روش شده است.
  • ارسال فوری و ساده: استفاده از پنل پیام کوتاه بسیار راحت و سریع است. تنها با نوشتن یک متن تبلیغاتی جذاب و چند کلیک ساده می‌‍توان پیام را برای کاربران ارسال کرد.
  • هدف قابل‌اندازه‌گیری: از طریق اس ام اس مارکتینگ می‌توان آمار دقیقی از اینکه چند نفر پیامک‌ها را دریافت کرده‌اند به دست آورد. درنتیجه می‌توان درباره میزان بازدهی این نوع تبلیغ بر کسب‌وکار خود آمار مناسبی کسب کرد.

پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی

نوع دیگری از تبلیغات بازاریابی مقرون‌به‌صرفه پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی است که نسبت به اس ام اس مدرن‌تر است. با استفاده از این نوع تبلیغ می‌توان به جز متن از لینک و تصویر نیز برای پیام‌های بازاریابی استفاده کرد. تبلیغات پوش نوتیفیکیشن به‌وسیله مرورگر برای مخاطبان ارسال می‌شود و آنان می‌توانند پیام را روی صفحه‌نمایش موبایل یا دسکتاپ خود داشته باشند. این پیام‌های کوتاه تعاملی شبیه اس ام اس تبلیغاتی هستند با این تفاوت که علاوه بر متن، تصویر و لینک پیشنهادها هم دارند.

تبلیغات Push Notification دارای مزایای تبلیغات همسان یعنی دسترسی به طیف وسیعی از کاربران، مقرون‌به‌صرفه بودن و هدف‌گیری دقیق مخاطبان را دارند. با انتخاب تنظیمات هوشمندانه و دقیق برای ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی، کاربرها پیام‌های مرتبط دریافت کرده و با برند موردنظر تعامل سازنده خواهند داشت. یکی از ویژگی‌های این نوع تبلیغات این است که حتی زمانی هم که کاربر در حال وب‌گردی نباشد این پیام‌ها را دریافت می‌کند و بازاریابان می‌توانند بادقت بالایی کاربرهای فعال را هدف‌گیری کرده و واکنش آن‌ها را ارزیابی کنند.

چون پوش نوتیفیکیشن‌ها از طرف وب‌سایت‌ها ارسال می‌شوند برای دریافت آن‌ها باید درخواست وب‌سایت مبنی بر اجازه ارسال پوش نوتیفیکیشن‌ها را قبول کنید. یعنی این نوع پیام‌های تبلیغاتی برای ارسال‌شدن نیازمند اجازه کاربران هستند. شاید در نگاه اول تصور شود که Push Notification و پیامک‌های تبلیغاتی شبیه هم هستند؛ ولی بین این دو نوع تبلیغ تفاوت‌های عمده‌ای وجود دارد.

محدودیت کاراکترها و طراحی از موارد تفاوت پوش نوتیفیکیشن و اس ام اس تبلیغاتی است. پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی کاربرپسند هستند؛ زیرا اعضای وب‌سایت روزانه تعداد محدودی  Push Notification دریافت می‌کنند و هر زمان که بخواهند می‌توانند دریافت آن‌ها را لغو کنند. این ویژگی‌ها موجب افزایش ترافیک وب‌سایت و همچنین تعامل بالای کاربران با تبلیغات می‌شود.

تفاوت پوش نوتیفیکشین وب با پوش نوتیفیکیشن موبایل

تفاوت پوش نوتیفیکشین وب با پوش نوتیفیکیشن موبایل

اگر از نظر ظاهری در نظر بگیریم پوش نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن و وب (دسکتاپ و موبایل) شبیه هستند؛ ولی از نظر سازوکار با یکدیگر تفاوت دارند. از پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی وب برای کمپین‌هایی استفاده می‌شود که هدف آن‌ها افزایش ترافیک سایت است و روی تمام دستگاه‌ها از قبیل موبایل، دسکتاپ و تبلت قابل‌دسترسی است. این در حالی است که پوش نوتیفیکیشن‌های موبایل به طور مستقیم توسط اپلیکیشن‌هایی که کاربران روی دستگاه موبایل خود نصب می‌کنند ارسال می‌شود. یعنی صاحبان اپلیکیشن‌ها می‌توانند پوش‌ها را برای تمام کاربرانی که آن اپلیکیشن را نصب کرده‌اند ارسال کنند.

مزایای پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی

همان‌طور که SMS تبلیغاتی مزایای قابل‌توجهی دارد، پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی نیز دارای مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد به‌مراتب بالاتر از پیامک‌های تبلیغاتی است. این ویژگی‌های خاص یکی دیگر از ابعاد تفاوت پوش نوتیفیکیشن و اس ام اس تبلیغاتی است. مهم‌ترین مزایای کمپین‌های Push Notification عبارت‌اند از:

1. ترافیک باکیفیت

آمار نشان داده است که Advertising notification push ابزاری کاربردی با بازدهی بالا است و برای کمپین‌هایی که هدفشان جذب کار بر یا حفظ آن‌ها است عملکرد خوبی در این راستا داشته‌اند. صاحبان کسب‌وکار با این روش پیام خود را بدون واسطه و مستقیم برای کاربران ارسال می‌کنند.

کسب اجازه از کاربر برای دریافت پوش نوتیفیکیشن یکی از ویژگی‌های مهم این تبلیغات و وجه تمایز آن با اس ام اس تبلیغاتی است و موجب شده تا کاربران موبایل با رضایت خاطر خود اپلیکیشن را نصب کنند. درنتیجه می‌توان امیدوار بود که این گروه از کاربران حقیقی بوده و خطر وجود ترافیک غیرواقعی و وجود بات از بین می‌رود.

2. دسترسی گسترده و تعامل کاربران

از دیگر مزایای پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی تعامل سازنده کاربران با سایت، تبلیغ و برند است. کاربران برای دریافت اعلانات و اخبار مربوط به وب‌سایت موردنظر اپلیکیشن را نصب‌کرده و عضو سرویس Push Notification می‌شوند. ازطریق Advertising notification push صاحبان کسب‌وکار به کاربران فعال دسترسی دارند و میزان تعامل این کاربران با وب‌سایت بالا است. به همین دلیل در مقایسه با انواع دیگر تبلیغات نرخ کلیک بالاتر می‌رود.

3. تست A/B و امکان شخصی سازی پیشرفته

جلب‌توجه کاربران تنها هدف ارسال پوش نوتیفیکیشن‌ها نیست؛ بلکه می‌خواهیم مخاطب اقدام موردنظر صاحبان تبلیغ و کسب‌وکار را مانند ورود به سایت، خرید، نصب اپلیکیشن و… انجام دهد. با استفاده از پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی، بازاریابان می‌توانند محتوا، متن‌های تبلیغاتی مختلف و تصاویر را امتحان کنند و جزئیات را تغییر دهند. درنتیجه این آزمون و خطاها بازاریابان پی خواهند برد که کدام گزینه بهتر می‌تواند توجه کاربر را جلب کرده و او را درگیر کند.

4. پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی؛ دریافت فوری تبلیغ و افزایش نرخ دیده شدن

به دلیل آنکه تبلیغات Push Notification توسط مرورگر کاربر یا اپلیکیشن‌های موجود بر موبایل ارسال می‌شوند به‌محض ارسال نمایش داده می‌شوند. به همین خاطر در مقایسه با انواع دیگر تبلیغات، نرخ دیده‌شدن این‌گونه تبلیغات بالاتر و نرخ کلیک نیز افزایش می‌یابد. یکی از مهم‌ترین مزایای پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی این است که بر اساس تنظیمات مشخص شده برای ارسال، این نوع تبلیغات حتی زمانی هم که کاربر در حال کار با دستگاه یا وب‌گردی هم نباشد می‌تواند تبلیغ را دریافت کند.

تفاوت پوش نوتیفیکیشن و اس ام اس تبلیغاتی

تفاوت پوش نوتیفیکیشن و اس ام اس تبلیغاتی

بین پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی و SMS تبلیغاتی شباهت‌هایی وجود دارد؛ ولی دراین‌بین تفاوت‌هایی نیز وجود دارد که آن‌ها را از نظر جذب کاربر و همچنین عملکرد از یکدیگر متمایز می‌کند. در ادامه تفاوت پوش نوتیفیکیشن و اس ام اس تبلیغاتی را بررسی می‌کنیم.

1. تفاوت در دریافت

در پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی وقتی اینترنت کاربر روی موبایل یا دسکتاپ او فعال باشد نوتیف روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود و کاربر با کلیک روی پیام وارد لندینگ موردنظر تبلیغ‌کننده می‌شود. در SMS تبلیغاتی باید پیام توسط کاربر باز شود و در صورت وجود لینک در پیام با کلیک روی آن می‌تواند وارد صفحه موردنظر شود.

2. محدودیت در تعداد کاراکترها و هزینه

یک مورد دیگر از تفاوت پوش نوتیفیکیشن و اس ام اس تبلیغاتی مربوط به تعداد کاراکترها است. در یک پیامک متنی حداکثر تا 70 کاراکتر فارسی و 160 کاراکتر انگلیسی می‌توان نوشت و با افزایش صفحه، هزینه افزایش می‌یابد. در پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی می‌توان تا 50 کاراکتر و طول متن می‌تواند 150 کاراکتر باشد.

از طرف دیگر SMS تبلیغاتی ممکن است برای کاربر هزینه داشته باشد و این نوع تبلیغات می‌تواند برای کاربران آزاردهنده باشد. از طرف دیگر هزینه Push Notification کمتر از اس ام‌اس‌های تبلیغاتی است و همچنین با داشتن عکس و آیکون جذاب‌تر است. به همین دلیل نرخ جذب کار بر در پوش نوتیفیکیشن بیشتر بوده و می‌توان از آن برای نصب اپلیکیشن، اطلاع‌رسانی درباره رویدادها، تخفیف‌ها و درنتیجه افزایش فروش استفاده کرد.

3. تفاوت پوش نوتیفیکیشن و اس ام اس تبلیغات؛ تفاوت در فرایند انتخاب مشاهده توسط کاربران

روش دریافت و مشاهده توسط کاربران از دیگر موارد مربوط به تفاوت پوش نوتیفیکیشن و اس ام اس تبلیغاتی است. در Advertising notification push کاربر تنها با نصب اپلیکیشن اجازه ارسال پیام‌های تبلیغاتی را به صاحبان کسب‌وکار می‌دهد. همچنین هر زمان که کاربر بخواهد می‌تواند دریافت پوش نوتیفیکیشن را لغو کند.  درمورد بازاریابی پیامکی تبلیغ‌کنندگان با داشتن شماره موبایل کاربران یا به خواست خود آن‌ها یا با دعوت از آن‌ها برای عضویت در کمپین برایشان پیام‌های تبلیغاتی ارسال می‌کنند. 

دلایل استفاده از پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی

دلایل استفاده از پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی

ارزش‌آفرینی یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی است. با استفاده از این نوع تبلیغات می‌توان به کاربران زیادی دسترسی داشته و فروش و آگاهی از برند را افزایش داد. مهم‌ترین دلایلی که موجب شده صاحبان کسب‌وکار به‌جای اس ام اس تبلیغاتی از  Push Notification استفاده کنند عبارت‌اند از:

  • قیمت‌گذاری شناور
  • افزایش نصب اپلیکیشن
  • اطلاع‌رسانی‌های به‌موقع
  • تعامل بیشتر کاربران با برند
  • تبدیل کاربران وب به مشتریان حقیقی
  • افزایش شناخت پرسونای مشتری
  • امکان محدودکردن به شهر، استان و علایق کاربران
  • ارزش‌آفرینی برای کاربران از طریق کسب اجازه از آن‌ها
  • افزایش فروش با تبلیغ محصولات یا ارائه پیشنهادهای جذاب

پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی یک تکنولوژی مدرن است که تلاش می‌کند کاستی‌های سایر روش‌های تبلیغاتی مانند ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ را از بین ببرد. همچنین به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن، این روش می‌تواند انتخاب خوبی برای بازاریابی پیامکی باشد.

پیامک تبلیغاتی یا پوش نوتیفیکیشن، کدام بهتر است؟

انتخاب نوع تبلیغات بازاریابی اعم از SMS تبلیغاتی یا پوش نوتیفیکیشن به پیام تبلیغاتی و نیازهای کسب‌وکار موردنظر بستگی دارد؛ به‌عنوان‌مثال اگر محصول یا خدمات یک کسب‌وکار مبتنی بر اپلیکیشن است و باید به کاربران درباره پشتیبانی، پیشرفت‌‎ها یا تبلیغات در اپلیکیشن اطلاع‌رسانی کنید استفاده از Advertising notification push مناسب‌تر است.

همچنین برای حوزه تجارت الکترونیک استفاده از Push Notification بسیار مفید است؛ چون این کسب‌وکارها می‌توانند درباره تخفیف محصولات، سبد خرید رهاشده، تبلیغات و… به‌راحتی اطلاع‌رسانی کنند. برای امور بازاریابی مانند تأیید رزرو، احراز هویت دومرحله‌ای، هشدارهای اضطراری و یادآوری‌های قرار استفاده از اس ام اس تبلیغاتی روشی عالی برای اثرگذاری روی کاربران است. با وجود تفاوت پوش نوتیفیکیشن و اس ام اس تبلیغاتی هر کدام مزایای خاص خود را داشته و برای اهداف مشخصی مناسب هستند.

جمع‌بندی

در دنیای تجارت الکترونیک روش‌های مختلف بازاریابی وجود دارد که Advertising notification push و SMS تبلیغاتی از موارد موردتوجه و مقرون‌به‌صرفه هستند. این دو روش بازاریابی در ظاهر شبیه هم عمل می‌کنند؛ ولی تفاوت‌های مهمی با یکدیگر دارند. تفاوت در فرایند انتخاب مشاهده توسط کاربران، محدودیت در تعداد کاراکترها و هزینه و تفاوت در دریافت چند نمونه از تفاوت پوش نوتیفیکیشن و اس ام اس تبلیغاتی هستند.

انتخاب هر کدام از این دو روش تبلیغاتی به حوزه فعالیت کسب‌وکار و هدف صاحبان کسب‌وکار بستگی دارد. با افزایش رقابت در بازار و تلاش کسب‌وکارهای مختلف برای افزایش جذب کاربران و تبدیل آنان به مشتریان حقیقی استفاده از استراتژی‌های مؤثر بازاریابی نقش مهمی در موفقیت دارد.

مشاوره با متخصصان و مشاوران این حوزه نقش مهمی در تدوین و اجرای استراتژی‌های اثربخش و کسب سهم مناسب از بازار هدف دارد. دکتر علی ناصرحجتی از مدیران و مشاوران کسب‌وکار، مارکتینگ، دیجیتال مارکتینگ، عارضه‌یابی و آموزش‌ های سازمانی هستند. دکتر ناصرحجتی در طول سال‌ها فعالیت مستمر و موفق، خود را به‌عنوان یکی از استراتژیست‌های موفق در حوزه کسب‌وکار اثبات کرده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره به صفحه تماس با من مراجعه کنید.

پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی چیست؟

Advertising notification push از انواع جدید پیامک‌های بازاریابی است که در آن علاوه بر متن از عکس و لینک هم می‌توان استفاده کرد. این تبلیغات ازطریق مرورگرها روی موبایل یا دسکتاپ کاربران ارسال می‌شود

تفاوت پوش نوتیفیکیشن و اس ام اس تبلیغاتی چیست؟

تفاوت در فرایند انتخاب مشاهده توسط کاربران، محدودیت در تعداد کاراکترها و هزینه و تفاوت در دریافت

مزایای Advertising notification push چیست؟

ترافیک باکیفیت، تست A/B و امکان شخصی‌سازی پیشرفته، دسترسی گسترده و تعامل سازنده با کاربران و…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا