جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تبلیغات در گوگل ادوردز

چرا اهمیت تبلیغات در گوگل ادوردز را باید جدی بگیریم؟

تبلیغات در گوگل ادوردز برای تمام کسب‌وکارهای بزرگ، کوچک و متوسط کارآمد و مفید است. تبلیغات در گوگل به صورت‌های مختلف متنی، تصویری و ویدئویی انجام می‌شود و با هدف‌گذاری دقیق و انتخاب مناسب کلمات کلیدی مرتبط با موضوع می‌توان تبلیغات خود را به مخاطبان هدف نشان داد.

افزایش آگاهی از برند و کسب رتبه بالاتر نسبت به رقبا از مزایای تبلیغات گوگل ادز برای کسب و کارها است. از طرفی ارزیابی راحت‌تر عملکرد و مدیریت هوشمندانه بودجه نشان‌دهنده اهمیت تبلیغ در گوگل ادوردز هستند. در این مقاله از مجموعه مقالات وب سایت دکتر علی ناصرحجتی اهمیت تبلیغات در گوگل ادوردز و مزایای آن را بررسی می‌کنیم.

بازاریابی دیجیتال و انواع آن

در تجارت مدرن امروزی بازاریابی دیجیتال از مهم‌ترین عوامل موفقیت است. این نوع بازاریابی در بستر اینترنت انجام می‌شود و با استفاده از پتانسیل‌های بالای کانال‌های مختلف بازاریابی مانند ایمیل مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها برای جذب مخاطبان تلاش می‌کند.

بازاریابی دیجیتال بستری پرمخاطب، اثرگذار و پرسود برای رشد کسب‌وکارهای مختلف است. به دلیل حضور بالای رقبا، تراکم بالای خدمات و محصولات و همچنین افزایش تعداد کاربران اینترنت روش‌های مختلف بازاریابی گسترش‌یافته است. تبلیغات در گوگل ادوردز یکی از روش‌های تبلیغاتی کارآمد و مؤثر است که نقش مهمی در جذب مخاطبان و افزایش ترافیک وب‌سایت دارد. انواع مختلف بازاریابی دیجیتال عبارت‌اند از:

  • گوگل ادز (Google Ads)
  • تبلیغات کلیکی (Cost per Click)
  • تبلیغات نمایشی (Display Ads)
  • هدف‌گیری مجدد/ ریتارگتینگ (Retargeting)
  • تبلیغات همسان (Native Ads)
  • تبلیغات صوتی (Audio Ads)
  • تبلیغات متنی (Text Ads)
  • تبلیغات ایمیلی (Email Ads)
  • تبلیغات ویدئویی (Video Ads)
  • همکاری در فروش (Affiliate Links)
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی (Social Media Ads)
  • پوش‌نوتیفیکیشن (Push notification)
  • محتوای ارتقا یافته (Sponsored Content)
گوگل ادوردز و نحوه عملکرد آن

گوگل ادوردز و نحوه عملکرد آن

گوگل از طریق سیستمی به نام گوگل ادوردز به صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کند تا محصولات یا خدمات خود را در بستر اینترنت در معرض دید کاربران و مشتریان قرار دهند. ازطریق تبلیغات در گوگل ادوردز متن تبلیغ در نتایج گوگل برای کوئری‌های مرتبط (عبارت جستجو) به نمایش درمی‌آید.

سیستم تبلیغ در گوگل ادوردز به‌صورت پرداخت به‌ازای کلیک است و صاحبان کسب‌وکار ازطریق سرمایه‌گذاری و مزایده برای مجموعه‌ای از عبارات کلیدی محل تبلیغ را مشخص می‌کنند. در این نوع تبلیغ، تبلیغ دهنده فقط زمانی هزینه پرداخت می‌کند که کاربران روی تبلیغ کلیک کنند.

در گوگل ادوردز یا گوگل ادز تبلیغات به‌صورت متن کوتاهی ظاهر می‌شوند که شامل دو عنوان، توضیحات و لینک URL به وب‌سایت یا صفحه خاصی از سایت است. نکته مهم درباره تبلیغات در گوگل ادوردز اینکه برای کسب جایگاه خوب در موتورهای جستجو و همچنین ترافیک بالا باید بتوانید آن را به‌خوبی مدیریت کنید. عدم مدیریت مناسب منجر به کاهش ترافیک سایت و ازدست‌رفتن بودجه شما خواهد شد.

به همین دلیل لازم است علاوه بر مدیریت صحیح استراتژی‌های مناسبی اتخاذ کنید تا از مزایای تبلیغات گوگل ادز برای کسب و کارها بهره‌مند شوید. افزایش آگاهی از برند، متمایزشدن در بین رقبا و پیش افتادن از آن‌ها و افزایش اشتراک‌گذاری برخی از این مزایا هستند.

دلایل تبلیغات در گوگل ادوردز

گوگل ادوردز بزرگ‌ترین پلتفرم تبلیغات کلیکی در دنیا است و علاوه بر شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ و جهانی، بسیاری از مشاغل محلی هم از آن استفاده می‌کنند. این جمله که این پلتفرم ارزش سرمایه‌گذاری را دارد نشان‌دهنده اهمیت تبلیغ در گوگل ادوردز است. مهم‌ترین دلایل تبلیغات در گوگل ادوردز عبارت‌اند از:

1. داشتن پتانسیل نامحدود

تبلیغات گوگل ادز یک استراتژی بازاریابی مقیاس‌پذیر است و با داشتن هزاران و میلیون‌ها کلمه کلیدی کاربران زیادی برای هدف قراردادن وجود دارد. با کمک انبوهی از کلمات کلیدی مختلف می‌توان کلمات جدیدی را به کمپین تبلیغاتی خود افزوده و شاهد افزایش ترافیک سایت خود باشید.

کلمات کلیدی در سیستم مزایده قرار می‌گیرند و با پرداخت هزینه بیشتر برای هر کلیک می‌توانید رتبه کسب‌وکار خود را در نتایج رتبه‌بندی افزایش دهید. قرارگیری در رتبه بالاتر منجر به کلیک بیشتر و درنتیجه افزایش ترافیک خواهد شد. همچنین افزایش هزینه پیشنهادی برای کلمات کلیدی موجب جذب تعداد بیشتری از کاربران و بازدیدکنندگان به وب‌سایت شما و افزایش ترافیک وب‌سایت می‌شود.

ارائه نتایج سریع تر توسط گوگل ادوردز

2. ارائه نتایج سریع تر توسط گوگل ادوردز

ارائه نتایج سریع یکی از مهم‌ترین مزایای تبلیغات در گوگل ادوردز است. صاحبان کسب‌وکار با شروع به کار رسمی کمپین تبلیغاتی خود می‌توانند ترافیک دریافت کرده و فروش خود را شروع کنند. بر خلاف روش بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو)، با کمک گوگل ادوردز می‌توان در نتایج صفحه اول گوگل ظاهر شد. نکته دیگر درباره مزایای تبلیغات گوگل ادز برای کسب و کارها این است که می‌توان با افزایش یا کاهش سرمایه‌گذاری در گوگل ادوردز، هزینه بازاریابی را در هر زمان کاهش یا افزایش داد.

3. پیش افتادن از رقبا

در تمام صنایع و کسب‌وکارها همواره رقبای مهمی وجود دارد که به دنبال کسب سهم مناسب از بازار و افزایش سودآوری خود هستند. این رقبا تلاش می‌کنند به روش‌های مختلف تبلیغاتی ترافیک بیشتری کسب کرده و از هم‌صنفان خود پیش بیفتند. از طریق تبلیغات در گوگل ادوردز می‌توانید با هزینه‌ای مناسب رقبا را دور زده و از آن‌ها پیش بیفتید.

از طریق سرمایه‌گذاری مؤثر و قدرتمند روی یک کلمه کلیدی می‌توان از نتایج جستجوی ارگانیک جلو افتاد. اهمیت تبلیغ در گوگل ادوردز این است که به‌راحتی از رقبا سبقت گرفته، ترافیک آن‌ها را تصاحب و کاربران را به سمت سایت خود هدایت کنید.

4. تبلیغات در گوگل ادوردز؛ اختیاری بودن در توقف کمپین تبلیغاتی گوگل ادز

از دیگر دلایل اهمیت و مزایای تبلیغات گوگل ادز برای کسب و کارها این است که اگر زمانی پی بردید که کمپین تبلیغاتی برای شما سود چندانی ندارد می‌توانید آن را متوقف کنید. این در حالی است که استفاده از روش‌های تبلیغاتی دیگر مانند سئو دارای چندین ماه تعهد است و نمی‌توانید هر زمان که اراده کنید آن‌ها را متوقف سازید. به عبارتی اگر برای تبلیغات سئو قراردادی چندماهه امضا کنید و بعد از گذشت مدتی آن تبلیغ برای شما سودآور نباشد مجبور هستید تا پایان مدت قرارداد هزینه سئو تبلیغات را همچنان پرداخت کنید.

فرایندهای مختلف گوگل ادز

فرایندهای مختلف گوگل ادز

جستجوی پولی (PAID RESERACH) روش تضمینی تبلیغات در گوگل ادوردز است و با تبلیغ از این روش، سایت موردنظر در بالای یک جستجوی خاص که گوگل تبلیغ آن را نشان می‌دهد ظاهر خواهد شد. استفاده از روش جستجوی پولی، راهکاری مؤثر برای ارتباط با مشتریان بالقوه است به شرطی که طبق فرایند پیش بروید. برای شروع تبلیغات در گوگل می‌توانید یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنید:

  • استخدام یک مشاور و کارشناس متخصص که در طول چند ماه می‌تواند موجب افزایش نرخ بازگشت سرمایه شود. برخی از این کارشناسان می‌توانند باتکیه‌بر تخصص، دانش و تجربه خود از همان آغاز کار موجب افزایش نرخ کلیک و نرخ بازگشت سرمایه شده و فروش سایت را افزایش دهند.
  • شرکت در کلاس‌های آنلاین، دوره‌‌های آموزش گوگل ادز، مشاهده فیلم‌های آموزشی یوتیوب و وبینارها و افزایش مهارت برای تبلیغات در گوگل ادوردز

مزایای تبلیغات گوگل ادز برای کسب و کارها

آمار نشان می‌دهد که بیش از 65 درصد از سازمان‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ از  تبلیغات در گوگل ادوردز برای رشد و توسعه کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند. برای بهره‌گیری از مزایای تبلیغات گوگل ادز برای کسب و کارها باید یک استراتژی بازاریابی اثر بخش داشت که می‌تواند گوگل ادز را به یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی تبدیل کند. افزایش فروش و سودآوری، افزایش آگاهی از برند، افزایش وفاداری مشتریان و حفظ آن‌ها از مزایای تبلیغات گوگل ادز برای کسب و کارها است. مهم‌ترین مزایا و دلایل اهمیت تبلیغ در گوگل ادوردز عبارت‌اند از:

1. هدف گیری دقیق مخاطبان

گوگل ادز دارای قابلیت‌ها و پتانسیل‌های جالبی است که مخاطب هدف را به روش‌های مختلف و بادقت کامل هدف قرار می‌دهد. گوگل ادوردز تمامی عبارات جستجو را که تبلیغ یک کسب‌وکار شما با آن نمایش داده می‌شود در اختیارتان قرار می‌دهد. با بررسی این عبارات پی خواهید برد که برای نزدیک‌تر شدن به هدف خود چه چیزهایی را جستجو کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های تبلیغات در گوگل ادوردز هدف قراردادن مخاطبان بر اساس سن، جنسیت، درآمد، وضعیت تأهل، نیازها، علایق و به‌طورکلی شناخت پرسونای مشتری است.

2. افزایش فروش در کوتاه مدت

از دیگر مزایای تبلیغات در گوگل ادوردز برای کسب و کارها افزایش فروش در کوتاه‌مدت است. گوگل ادز با برجسته‌کردن لینک‌های شما در صفحه نتایج جستجو توجه مخاطبان و کاربران هدف را جلب می‌کند. تحقیقات بازاریابی در این زمینه نشان می‌دهد احتمال اینکه کلیک کنندگان روی تبلیغ برای خرید اقدام کنند 50 درصد بیشتر از بازدیدکنندگان ارگانیک است.

3. کنترل و مدیریت بودجه

مزیت دیگری که تبلیغات در گوگل ادوردز دارد این است که برخلاف سایر کانال‌های تبلیغاتی، در این پلتفرم می‌توان بودجه خود را کنترل و مدیریت کرد. درحقیقت این صاحبان کسب‌وکار هستند که تعیین می‌کنند برای تبلیغات چه میزان سرمایه‌گذاری کنند و گوگل ادوردز نیز بر آن اساس عمل می‌کند. مدیریت بودجه و هزینه از مهم‌ترین مزایای تبلیغات گوگل ادز برای کسب و کارها است. به‌عنوان نمونه بودجه روزانه شما برای تبلیغ در گوگل ادز 10 دلار است و آن را اعلام می‌کنید. گوگل ادز نیز بر اساس آن عمل کرده و هزینه تبلیغات شما در این پلتفرم ماهانه 300 دلار خواهد شد.

4. افزایش آگاهی از برند

هدف هر کسب‌وکار از تبلیغ ایجاد آگاهی از برند، افزایش آن و دستیابی به سودآوری بالا است. این ویژگی ازطریق تبلیغات در گوگل ادوردز بیشتر به چشم می‌خورد و پتانسیل بالایی که این پلتفرم در ایجاد آگاهی از برند و افزایش آن دارد اهمیت تبلیغ در گوگل ادوردز را بیشتر کرده است.

مزیت تبلیغات در گوگل ادوردز،بازگشت هزینه تبلیغات

5. مزیت تبلیغات در گوگل ادوردز،بازگشت هزینه تبلیغات

بازگشت سرمایه و همچنین بازگشت هزینه تبلیغات از موارد مهمی است که باید در مدیریت بودجه تبلیغات به آن توجه کرد. بازگشت هزینه تبلیغات یکی از مهم‌ترین مزایای تبلیغات گوگل ادوردز برای کسب و کارها است. مدل‌های قیمت‌گذاری مختلفی در تبلیغات در گوگل ادوردز وجود دارد که بر اساس هدف خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مدل قیمت‌گذاری به‌ازای کلیک و قیمت‌گذاری به‌ازای اکشن دو نمونه از آن‌ها هستند.

6. هدف گیری مجدد

در بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ، ریتارگتینگ یا هدف‌گیری مجدد مشتریان بالقوه اهمیت زیادی دارد. وقتی یک مشتری نسبت به محصول یا خدمات سایت شما علاقه‌مندی خود را نشان داده؛ ولی بدون اقدام به خرید از سایت خارج شود نباید او را رها کرد. از طریق تبلیغات در گوگل ادوردز می‌توان این گروه از کاربران را مجدداً هدف‌گیری کرده و تبلیغات را در محل‌های دیگری برای آنان نمایش داد.

7. تبلیغات در گوگل ادوردز؛ بازخورد سریع تر از سئو

اگر با عملکرد سئو آشنایی داشته باشید می‌دانید که سئو یک فرایند زمان‌بر بوده و به بیش از 200 فاکتور گوناگون وابسته است. از مزایای تبلیغات گوگل ادز برای کسب و کارها این است که از طریق این پلتفرم با سرعت بیشتری می‌توان به صفحه نتایج جستجو رسید.

ازطریق تبلیغات در گوگل ادوردز می‌توانید در کنار نتایج ارگانیک، تبلیغ خود را به مخاطب نشان دهید. نکته مهمی که باید به‌خاطر داشت این است که نباید تنها به تبلیغ در گوگل ادز متکی بود؛ زیرا این تبلیغات مکمل فعالیت‌های بازاریابی دیگر مانند سئو و بازاریابی محتوا هستند.

هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز

عوامل مختلفی در تعیین هزینه نهایی تبلیغات در گوگل ادوردز دخیل هستند و نمی‌توان به طور دقیق در این مورد اظهارنظر کرد. برخی از عوامل مؤثر در هزینه تبلیغات در گوگل ادز عبارت‌اند از:

  • میزان رقابت برای کلمات
  • میزان سختی کلمانت
  • صفحه درج تبلیغ گوگل ادز

البته به طور متوسط هزینه تبلیغات گوگل برای هر ورودی از گوگل در گوگل ادز تا 2 دلار و برای شبکه نمایشی گوگل غالباً کمتر از 1 دلار می‌شود. با این‌حال باید فاکتورهایی را که اشاره شد نیز درنظر گرفت.

هدفمندسازی تبلیغات گوگل برای کسب و کارهای کوچک

هدفمندسازی تبلیغات گوگل برای کسب و کارهای کوچک

تبلیغات در گوگل ادوردز یا هر پلتفرم دیگر زمانی ارزش بالایی دارد که بتواند مخاطبان هدف شما را درگیر کنند. برای هدفمندکردن تبلیغات و محدودکردن آن‌ها به کاربران خاصی که احتمال بالایی برای تبدیل‌شدن به مشتریان حقیقی دارند باید از روش‌های اصولی استفاده کرد. برخی از این قواعد عبارت‌اند از:

  • هدف‌گیری کلمات کلیدی مربوط به رقبا: این یک روش هوشمندانه برای هدایت مشتریان رقبا به سایت خودتان است. نکته مهم اینکه نباید در متن تبلیغاتی خود از نام رقبا استفاده کنید.
  • هدف‌گذاری درباره کلمات کلیدی و میزان سرمایه‌گذاری: به دلیل اهمیت کلمات کلیدی باید برای تبلیغات در گوگل ادوردز زمان مناسبی را به آن اختصاص دهید و بودجه مناسبی را برایش تعیین کنید. با هدف‌گذاری صحیح بهره‌مندی از مزایای تبلیغات گوگل ادز برای کسب و کارها حاصل می‌شود.
  • استفاده از کلمات کلیدی دقیق و منفی: یک روش هوشمندانه دیگر برای افزایش کیفیت نتایج سایت در گوگل است. حتی می‌توانید با استفاده از کلمات منفی مانند «بدون شکر» برای کمپین تبلیغاتی مواد غذایی و تبلیغات در گوگل ادوردز میزان ترافیک سایت و بازدید از آن را افزایش دهید.
  • توجه به امتیاز کیفیت: نکته مهم برای بهره‌گیری از مزایای تبلیغات گوگل ادز برای کسب و کارها متوقف کردن کلیک‌های غیرمجاز و تبلیغات بی‌کیفیت است. به دلیل اهمیت تبلیغ در گوگل ادوردز باید بین کلمات کلیدی، متن تبلیغ و محتوای لندینگ‌پیج هماهنگی و ارتباط مناسب وجود داشته باشد.
  • زمان‌بندی تبلیغات: معمولاً مشتریان ایده‌آل در مواقع خاصی نسبت به کالا یا خدمات علاقه‌مندی خود را نشان می‌دهند. تحقیقات بازاریابی نشان داده است که تبلیغات خدمات تجاری در ساعات بین 9 تا 5 اثربخشی بیشتری دارند. همچنین تبلیغات مربوط به رستوران‌های شبانه غالباً در اواخر هفته و همچنین بعد از 9 شب عملکرد بالاتری دارند.

جمع‌بندی

تبلیغات در گوگل ادوردز یکی از روش‌های تبلیغاتی کارآمد و پرطرف‌دار است که بسیاری از کسب‌وکارها از آن برای افزایش فروش و پیش افتادن از رقبا استفاده می‌کنند. صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین ازطریق تبلیغ در گوگل ادز و خرید کلیک، میزان بازدید از سایت خود و کسب سهم مناسب از بازار را افزایش می‌دهند.

ایجاد و افزایش آگاهی از برند، بازگشت هزینه تبلیغات، مدیریت و کنترل بودجه، هدف‌گیری دقیق مخاطبان هدف و افزایش فروش در کوتاه‌مدت از مزایای تبلیغات گوگل ادز برای کسب و کارها هستند. علاوه بر این مقرون‌به‌صرفه بودن، افزایش ورودی گوگل در کمترین زمان و اتصال آسان تبلیغات گوگل ادز و تبلیغات کلیکی به سایر کانال‌های دیجیتال مارکتینگ نشان‌دهنده اهمیت تبلیغ در گوگل ادوردز هستند.

از بهترین روش‌های موفقیت در تبلیغات در گوگل ادوردز مشاوره با متخصصان و مشاوران این حوزه است. دکتر علی ناصرحجتی از مشاوران و مدیران حوزه مارکتینگ و کسب‌وکار هستند که با ارائه بهترین روش‌ها و استراتژی‌های تبلیغات در گوگل ادز می‌توانند موفقیت زیادی برای کسب‌وکار شما به ارمغان آورند. مشاوره مارکتینگ، دیجیتال مارکتینگ، برندینگ، مشاوره عارضه یابی و آموزش های سازمانی از حوزه‌های تخصصی دکتر ناصرحجتی است و ایشان یکی از بهترین مشاوران و استراتژیست‌های حوزه بازاریابی است.

مزایای تبلیغات در گوگل ادز چیست؟

افزایش آگاهی از برند، مدیریت و کنترل بودجه، افزایش فروش در کوتاه‌مدت و…

هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان رقابت برای کلمات، میزان سختی کلمات، صفحه درج تبلیغ گوگل ادز و…

دلایل اهمیت تبلیغ در گوگل ادوردز چیست؟

مقرون‌به‌صرفه بودن، افزایش ورودی گوگل در کمترین زمان و اتصال آسان تبلیغات گوگل ادز و تبلیغات کلیکی به سایر کانال‌های بازاریابی دیجیتال

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا