جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان

ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان

هیچ‌کس نمی‌خواهد که تصویر برند کسب‌وکارش با پیام اشتباهی همراه باشد. ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان عبارت از عمل محافظت از یک برند و جلوگیری از ظاهرشدن آن در محیط‌های ناامن است. این عبارت همچنین به معنای ایجاد یک محیط امن برای تجارت و تبلیغات است. هدف اصلی این فرایند هماهنگ‌کردن یک برند با برندهای مثبت، معتبر و بدون تقابل است. نکات ایمنی برند شامل نظارت دقیق بر وب‌سایت‌های مرتبط با آن برای تضمین موفقیت کمپین‌های بازاریابی دیجیتال است.

در حال حاضر رسانه‌های دیجیتال یکی از اصلی‌ترین راه‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای مختلف است. برای به‌کارگیری ایمن و کارآمد این استراتژی، کسب‌وکارها باید به مفاهیم خاص برندسازی مانند ایمنی برند و مناسب‌بودن برند متوسط آشنا شوند. عدم سرمایه‌گذاری صحیح بر روی این مفاهیم می‌تواند آینده کسب‌وکارها را به خطر بیندازد؛ بنابراین، اطلاع از نکات ایمنی برند و چگونگی استفاده از آن‌ها می‌تواند حفاظت از برند را در دنیای بازاریابی دیجیتال تضمین کند. در این مقاله از سری مقالات وب‌سایت دکتر علی ناصرحجتی با ما همراه باشید تا به بررسی اهمیت ایمنی اطلاعات بازاریابی بپردازیم.

مفهوم ایمنی برند چیست؟

ایمنی برند به‌عنوان مجموعه‌ای از استراتژی‌های حفاظتی برای شرکت در دنیای دیجیتال از طریق نظارت بر محیط‌هایی که نام برند در آن ظاهر می‌شود و اجتناب از ارتباطات ناخواسته تعریف می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان مجموعه‌ای از رویکردها برای جلوگیری از تبلیغات یک شرکت در وب‌سایت‌های مرتبط با جرایم و یا اقداماتی است که جامعه با آن‌ها مخالفت می‌کند.

به‌طورکلی ایمنی برند گروهی از دستورالعمل‌ها و شیوه‌هایی است که با هدف اطمینان از عدم ظاهرشدن یک برند در زمینه‌هایی که می‌تواند به شهرت آن لطمه وارد کند، انجام می‌شوند. اساساً، محافظت از برند با کنترل محیطی است که تبلیغات در آن چه به‌صورت آنلاین و چه به‌صورت آفلاین ظاهر می‌شود. این امر به‌ویژه در تبلیغات دیجیتال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا قراردادن تبلیغات برنامه‌ای می‌تواند منجر به نمایش تبلیغات برند در کنار محتوای توهین‌آمیز یا بحث‌برانگیز شود.

بیشتر بخوانید: تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر استراتژی‌های نیروی فروش در بازاریابی دیجیتال

جنبه ‌های کلیدی ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان

جنبه ‌های کلیدی ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان

کسب‌وکارهای مختلف از گذشته به طور فزاینده‌ای به دنبال ساختن یک نمایه بوده‌اند که با مأموریت‌ها، ارزش‌ها و موقعیت‌های آن‌ها مطابقت داشته باشد. هدف تمام این اقدامات، نزدیک‌شدن به مشتری با نگرشی که برای او خوشایند باشد، است. باتوجه‌به این موضوع، شرکت‌ها باید تمرکز خود را بر مسائلی که برای مشتریان مهم است قرار دهند. از جمله جنبه‌های کلیدی ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتباط محتوایی: اطمینان از مناسب‌بودن و مرتبط بودن محتوای آگهی با محتوای صفحه وب، ویدئو یا سایر رسانه‌هایی که در آن ظاهر می‌شود.
  • کیفیت قرارگیری: اطمینان از اینکه تبلیغات در وبگاه‌ها یا رسانه‌هایی که با ارزش‌ها و استانداردهای کیفیت برند مطابقت دارند ظاهر شود.
  • حذف محتوا: پیاده‌سازی فهرست‌های کلیدواژه منفی، فهرست‌های مسدود یا سایر ابزارهای فیلتر برای جلوگیری از نمایش تبلیغات در کنار انواع خاصی از محتوا
  • انطباق و مقررات: اطمینان از اینکه آگهی با مقررات صنعت مطابقت دارد که ممکن است بسته به کشور متفاوت باشد. برای مثال، دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌ای درمورد تبلیغات تنباکو، الکل یا دارو وجود دارد.
  • هدف‌گذاری مخاطب: اطمینان از اینکه تبلیغات توسط جمعیتی که برای محصول یا خدمات تبلیغ شده مناسب است، دیده می‌شود.
  • نظارت و گزارش: به‌منظور ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان، آن‌ها باید مرتباً مکان تبلیغات و نحوه دریافت آن‌ها را بررسی کنند تا هر مشکلی که ممکن است به اعتبار برند آسیب برساند را سریعاً شناسایی و اصلاح کنند.
  • ملاحظات اخلاقی: حصول اطمینان از اینکه آگهی‌های تبلیغاتی، سخنان مشوق عداوت و نفرت، اطلاعات نادرست یا سایر محتوای مضر را تأمین یا ترویج نمی‌کنند.

 پلتفرم‌های مختلف و شبکه‌های تبلیغاتی برنامه‌ای، ابزارها و ویژگی‌های مختلفی را برای کمک به تبلیغ‌کنندگان در ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان ارائه می‌دهند. بااین‌حال، ایجاد ایمنی برند 100% قابل تضمین نیست و نیازمند نظارت و تنظیمات مداوم است.

بیشتر بخوانید: انواع رسانه های تبلیغاتی؛ راهنمای انتخاب بهترین رسانه

اهمیت ایمنی اطلاعات بازاریابی

عدم اهمیت به ایجاد ایمنی برای بازاریابان خود بزرگراهی برای بحران‌های روابط‌عمومی، تصویر منفی برند و بسیاری از مشکلات دیگر دررابطه‌با قابلیت اطمینان و شهرت است. استراتژی‌های ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان به‌منظور کاهش ریسک و حفظ یک تصویر قوی و مثبت در کسب‌وکار از اهمیت زیادی برخوردار است. ایمنی برند به دلایل متعددی حیاتی است که هرکدام به سلامت و شهرت کلی یک برند کمک می‌کنند. چند مورد از دلایل کلیدی برای اهمیت ایمنی اطلاعات بازاریابی به شرح زیر هستند:

حفاظت از شهرت برند + اعتماد مشتری

 1. حفاظت از شهرت برند + اعتماد مشتری

نام تجاری یک دارایی ناملموس اساست؛ اما تأثیر قابل‌توجهی بر سود نهایی یک شرکت دارد. مکان‌های تبلیغاتی که با هویت یا ارزش‌های یک برند مطابقت ندارند، می‌توانند بر نحوه درک مشتریان از برند تأثیر منفی بگذارند. اعتماد مشتری اعتماد سنگ بنای ارتباط موفق بین برند و مشتری است. تبلیغات در محیط‌های ناامن می‌تواند اعتماد را از بین ببرد که بازسازی آن بسیار دشوار است.

2. ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان؛ پیامدهای مالی و قانونی

محتوای نامناسب بودجه تبلیغات را هدر می‌دهد و اگر مصرف‌کنندگان برند را با محتوای منفی یا مناسبت مرتبط بدانند، می‌تواند منجر به کاهش فروش شود. علاوه بر این، برخی از پلتفرم‌ها ممکن است برای تبلیغاتی که دستورالعمل‌های آن‌ها را نقض می‌کند، جریمه دریافت کنند. پیامدهای قانونی بسته به حوزه قضایی، تبلیغات در زمینه‌هایی که نامناسب یا توهین‌آمیز تلقی می‌شوند، می‌تواند پیامدهای قانونی به همراه داشته باشد؛ به‌ویژه اگر تبلیغات برای مخاطبی هدف گمراه‌کننده و نامناسب باشد.

3. مشارکت مخاطب + مزیت رقابتی

اثربخشی محتوا به زمینه مناسب و مخاطب هدف بستگی دارد. قرارگیری ضعیف و عدم ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان منجر به تعامل پایین، نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه ضعیف می‌شود. همچنین برندهایی که ایمنی خود را با موفقیت مدیریت می‌کنند، اغلب دارای مزیت رقابتی هستند؛ زیرا روابط قوی‌تری با مشتری دارند.

4. ثبات جهانی + جلوگیری از بحران

ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان می‌تواند به‌ویژه برای برندهایی که در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کنند، به دلیل هنجارهای فرهنگی و چارچوب‌های قانونی متفاوت چالش‌برانگیز باشد. بااین‌حال، اطمینان از یک تصویر برند ثابت در سراسر دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همچنین مدیریت پیشگیرانه مکان و نحوه نمایش محتوای شما می‌تواند از بحران‌های روابط‌عمومی که برای رفع آن‌ها به زمان، پول و منابع نیاز دارید، جلوگیری کند.

5. مسئولیت اجتماعی + تاثیر بر مشارکت ها و همکاری ها

تضمین و ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان اغلب با ملاحظات اخلاقی مانند عدم تأمین مالی وب‌سایت‌هایی که سخنان نفرت‌پراکنی یا اطلاعات نادرست را ترویج می‌کنند، همسو می‌شود. یک برند با ارزش‌های مثبت می‌تواند از انتخاب‌های تبلیغاتی خود برای انعکاس و تقویت آن ارزش‌ها استفاده کند. همچنین برندی که بتواند به طور قابل‌اعتمادی تصویری امن و معتبر ایجاد کند، برای شرکای بالقوه، حامیان مالی و همکاران جذابیت بیشتری دارد.

ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان؛ چگونه خطرات ایمنی برند را محدود کنیم؟

ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان؛ چگونه خطرات ایمنی برند را محدود کنیم؟

ازآنجایی‌که ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان به‌ویژه در زمینه تبلیغات آنلاین موردتوجه قرار می‌گیرد، توجه به استراتژی‌های رسانه دیجیتال بسیار ضروری است. در ادامه به راه‌های جلوگیری از قرارگرفتن محتوای نامناسب یا توهین‌آمیز در کنار برند و ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان در رسانه‌های دیجیتال اشاره می‌کنیم:

1. پیاده‌سازی لیست سیاه

 فهرستی از کلمات کلیدی، موضوعات یا حساب‌هایی که می‌خواهید از آن‌ها اجتناب کنید، ایجاد کنید. بسیاری از پلتفرم‌ها به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهند کلمات کلیدی یا موضوعات خاصی را از کمپین‌های خود حذف کنند. لیست سیاه به شما کمک می‌کند تا تبلیغات خود را با محتوای نامناسب همسو نکنید.

2. آشنایی با پلتفرم و استفاده از لیست های سفید

شما باید از ویژگی‌های خاص هر پلتفرم، قالب‌های تبلیغاتی و گزینه‌های هدف‌گذاری آگاه باشید. هر شبکه رسانه اجتماعی مجموعه‌ای از ابزارها و تنظیمان خاص خود را برای تبلیغ‌کنندگان برخوردار است. فهرستی از حساب‌ها، صفحات یا اینفلوئنسرهای امن ایجاد کنید که با ارزش‌ها و شهرت برند شما همخوانی داشته باشند. به طور انحصاری با در درجه اول در این محیط‌ها تبلیغ کنید.

3. ابزار ایمنی پلتفرم و هدف گذاری جغرافیایی

اغلب پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ابزارها و تنظیمات ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان را ارائه می‌دهند. این موارد می‌تواند شامل موارد استثنایی در دسته محتوا، محدودیت‌های هدف‌گیری مخاطب با ادغام ایمنی برند شخص ثالث باشد. برای هدف گذاری جغرافیایی تبلیغات خود را به مناطق یا کشورهایی محدود کنید که به کمپین شما مرتبط هستند و محتوای آن‌ها کمتر موردبحث یا تفسیر نادرست قرار می‌گیرد.

4. نظارت بر نظرات و تعاملات

تبلیغات رسانه‌های اجتماعی اغلب امکان ارائه نظرات کاربران را فراهم می‌کنند. این موارد را برای هرگونه محتوای نامناسب یا نظرات منفی که ممکن است ایجاد شود، زیر نظر بگیرید و به طور مناسب پاسخ دهید. اگرچه این اقدام می‌تواند تعامل را محدود کند، می‌توانید نظرات را در پلتفرم‌ها یا پست‌های خاصی غیرفعال کنید. شما می‌توانید نظرات را از طریق مدیریت رسانه‌های اجتماعی با ابزارهای نظارت بر رسانه‌های اجتماعی نظارت کنید.

5. محدودیت ‌های سنی و بررسی مکان های تبلیغاتی

برای اطمینان از اینکه محتوای شما فقط برای مخاطبان با سن مناسب قابل‌مشاهده است، محدودیت‌های سنی تنظیم کنید؛ به‌خصوص اگر محصول یا خدمات شما برای کاربران کم‌سن‌وسال مناسب نباشد. همچنین اگر از تبلیغات خودکار یا برنامه‌ای استفاده می‌کنید این امر برای ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان بسیار حائز اهمیت است. به طور مرتب مکان نمایش تبلیغات خود را بررسی کنید و در صورت نیاز تغییرات لازم را انجام دهید.

همکاری با اینفلوئنسرهای قابل‌اعتماد و آگاهی از خط مشی پلتفرم

6. همکاری با اینفلوئنسرهای قابل‌اعتماد و آگاهی از خط مشی پلتفرم

اینفلوئنسر مارکتینگ عالی است؛ اما نیازمند تحقیقات زیادی است. اگر از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می‌کنید، با افرادی که سابقه تولید محتوای ایمن برای برند و همسویی با ارزش‌های برند شما دارد، همکاری کنید.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی اغلب سیاست‌های تبلیغاتی خود را به‌روز می‌کنند. برای اطمینان از انطباق و درک هرگونه ویژگی یا محدودیت ایمنی جدید، این موارد را به طور مرتب بررسی کنید.

جمع‌بندی

در عصر دیجیتال امروزی که اطلاعات به‌سرعت پخش می‌شوند و نظرات مصرف‌کنندگان می‌تواند به‌سرعت تحت‌تأثیر قرار گیرد، اهمیت ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان را دوچندان می‌کند. همانند سایر دارایی‌ها، شهرت برند شما نیز نیاز به نگهداری دارد. به همین دلیل است که ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان به بخشی ضروری از استراتژی‌های کسب‌وکار تبدیل شده است. یک شرکت اسباب‌بازی کودکان نمی‌خواهد تبلیغاتش در کنار محتوای خشونت‌آمیز بزرگسالان ارائه شود.

طبق مطالعات، تقریباً 70% از بازاریابان معتقد هستند که نکات ایمنی برند یک اولویت کلیدی برای کسب‌وکارشان بوده است. ایمنی برند تضمین می‌کند که نام تجاری محصول یا خدمات شما در کنار محتوای نامناسب یا مضر ظاهر نشود. این فرایند با همسو کردن تبلیغات با محتوا و زمینه‌های مناسب، از اعتبار برند محافظت می‌کند. استفاده از ابزارهای پیشرفته بازاریابی می‌تواند ایمنی برند شما را تضمین کند و در نتیجه یکپارچگی و درک عمومی از برند شما را حفظ کند.

در این مقاله کوشیدیم هرآنچه لازم است درمورد اهمیت ایمنی اطلاعات بازاریابی بدانید را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. دکتر علی ناصر حجتی یکی از موفق‌ترین افراد در زمینه مشاوره کسب‌وکار و برندینگ با بیش از 15 سال تجربه به شما کمک می‌کند تا به یکی از موفق‌ترین صاحبان کسب‌وکار تبدیل شوید. در صورت نیاز به مشاوره دیجیتال برندینگ تنها با یک کلیک با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول:
ایمنی برند به چه معنا است؟

مجموعه‌ای از رویکردها برای جلوگیری از تبلیغات یک شرکت در وب‌سایت‌های مرتبط با جرایم و یا اقداماتی است که جامعه با آن‌ها مخالفت می‌کند. ایمنی برند اقدامات، دستورالعمل‌ها و شیوه‌هایی است که با هدف اطمینان از عدم ظاهرشدن یک برند در زمینه‌هایی که می‌تواند به شهرت آن لطمه وارد کند، انجام می‌شوند.

چرا ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان مهم است؟

ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان با مزایای مختلفی همراه است. از جمله دلایل اهمیت ایجاد ایمنی برند می‌توان به حفاظت از شهرت برند، ایجاد اعتماد مشتری، پیامدهای مالی، ایجاد ثبات در بازار و… اشاره کرد.

ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان چه تأثیری بر هدف‌گذاری مخاطب دارد؟

ایجاد ایمنی برند برای بازاریابان باعث اطمینان از دیده‌شدن تبلیغات توسط جمعیتی که برای محصول یا خدمات تبلیغ شده مناسب است، می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا