جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
marketing strategy

جدیدترین استراتژی‌های بازاریابی برای کسب و کار شما

در این مقاله برای شما جدیدترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال را در سال 2021 گردآوری کرده‌ایم.

استراتژی های بازاریابی تجارت الکترونیک برای سال 2021 و بعد از آن

پیش بینی می شود فروش تجارت الکترونیکی تا سال 2024 تا 476 میلیارد دلار افزایش یابد. سپس مجدداً این رقم می تواند بیشتر باشد زیرا انفجار تجارت الکترونیک 2020 منجر به افزایش فروش تا 374 میلیارد دلار شده است. با چنین رشدی، فروشگاه های تجارت الکترونیکی باید بیشتر فعالیت کنند تا از سایر گروه ها پیشی بگیرند که این امر مستلزم استراتژی های بازاریابی تجارت الکترونیک منحصر به فرد و اثربخش است.

در مورد آن بیاندیشید.

در عرض یک دقیقه، مشتریان باهوش در حال دستیابی به کدهای تخفیف در برنامه ها، دنبال کردن اینفلوئنسرها (افراد تأثیرگذار) در پلتفرم های اجتماعی، کلیک بر روی تبلیغات فیس بوک، خواندن ایمیل های تبلیغاتی، مقایسه بازارهای خرید، صرف هزینه های میلیاردی آنلاین و سایر موارد هستند. بنابراین، بازاریابان برای جلب توجه مشتری، باید روندها و استراتژی های بازاریابی تجارت الکترونیکی را یادداشت کنند در نظر بگیرند که ثابت شده علاوه بر جلب توجه، منجر به افزایش فروش برای کسب و کارها می شود.

استراتژی های بازاریابی تجارت الکترونیک برای سال 2021 و بعد از آن چیست؟

اینترنت هزاران ابزار مؤثر برای ارتباط با مشتریان احتمالی و موجود در اختیار بازاریابان قرار میدهد. به عنوان مثال، محتوای با کیفیت بالا و آموزنده می تواند با کمک به مشتریان در اتخاذ تصمیمات خرید آگاهانه، منجر به وفاداری به برند شود.

در پایان، بازاریابی کانال فراگیر (همه کاره) می تواند خطوط ارتباطی جدیدی را بین کسب و کار و مشتریانش آشکار سازد. همین امر در مورد تبلیغات هدفگذاری مجدد و هوشمند، بازاریابی اینفلوئنسر (افراد تأثیرگذار) و استفاده از فن آوری های یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل داده ها و تصمیم گیری های قابل پیش بینی صدق می کند. در اینجا مروری جامع در مورد برخی از روندهای مؤثر بازاریابی تجارت الکترونیکی برای سال 2021 و بعد از آن ارائه شده است.

بازاریابی محتوا

اینترنت، محتواست. اعم از گیف های خنده دار در توییتر تا مقالات تکان دهنده  و وبینارهای تأمل برانگیز. به این ترتیب مصرف كنندگان بیش از یك سوم روز خود را با درگیر شدن در محتوای دیجیتالی در دستگاه ها و ابزارهای متعدد سپری می کنند.بنابراین شما چگونه از محتوا به نفع خود استفاده می کنید؟

بازاریابی محتوا شامل ایجاد داده های دیجیتالی (به عنوان مثال، فیلم ها، پست های وبلاگ، گیف ها، و غیره) است که مخاطبان هدف را جذب، هدایت (تبدیل) و حفظ می کند. این استراتژی در حین تعیین برند شما به عنوان یک رهبر فکری (پیشگام) در موضوع معین، به مشتریان بالقوه در مورد خدمات / محصولات شما آموزش می دهد.

این منطق و استدلال، ساده است: شما محتوای آموزنده و حل مسئله را به صورت رایگان در اختیار مشتریان بالقوه خود قرار می دهید که به نوبه خود شما را به عنوان رهبر فکری همیشگی آنها تعیین می کند. این همچنین بیانگر تخصص شماست، به این معنی که هر زمان که مشتریان بالقوه شما قادر به کار فنی نباشند، محصولات و خدمات شما جایگزین بدیهی خواهد بود. علاوه بر این، ایجاد محتوا فرصتی رایگان برای تبلیغ محصولات / خدمات شما در اختیارتان قرار می دهد.

بنابراین، هر زمان که مشاهده می کنید سایت های تجارت الکترونیکی، بخشی از وبلاگ را در سایت های خود اضافه می کنند، و کانال یوتیوب را باز می کنند و موارد دیگر، سعی می کنند از این مزایا استفاده کنند.

در حالت ایده آل، محتوا باید به دقت بررسی شده، عمیق (جامع) و مفید باشد. محتوای با کیفیت عبارت است از:

محتوای بسته ای ثابت شده مانند نظرات مثبت مشتری و مطالعات موردی

محتوای تعاملی مانند آزمونهایی که به شما کمک می کنند مشتریان بالقوه را با محصولات مناسب تطبیق دهید.

محتوای آموزنده مانند وبینارها، کتابهای الکترونیکی، و مقالات 

مطالب آموزشی مانند ویدئوها و پست های وبلاگ

کاربرد بازاریابی محتوا در کسب و کار خودتان

موتورهای جستجو عاشق محتوا هستند. در واقع، محتوا در میان سه مؤلفه رتبه بندی برتر در گوگل قرار دارد.

ایجاد محتوای با کیفیت با تقاضای جستجوی بالا

ترافیک را به سایت شما روانه خواهد کرد.

برای محصولات شما مشتری راغب و تقاضا ایجاد خواهد کرد. برای این کار، به دنبال واژگان کلیدی مبنا با حجم بالای جستجو باشید و محتوای مربوط به آنها را توسعه دهید. توجه داشته باشید، اصطلاح “حجم بالا” نسبی است. در حالی که ممکن است 1000 جستجو در ماه برای برخی افراد ارزشمند باشد، برخی دیگر چنین ارقامی را بی اهمیت تلقی می کنند.

اکنون، به عباراتی بیاندیشید که محصولات شما را توصیف می کند. به عنوان مثال، شلوار یوگا، یوگا، یا مدیتیشن (مراقبه) برای فروشگاه یوگا و ریش یا ریش تراش برای یک فروشگاه فروش محصولات مربوط به ریش. سپس، از ابزارهای تجزیه و تحلیل واژگان کلیدی مانند Ahrefs، SEMrush، Ubbersuggest و سایر موارد برای تولید ایده های محتوا، تعیین دشواری واژگان کلیدی و عمومیت (محبوبیت) واژگان کلیدی / حجم جستجو استفاده کنید.

در مرحله بعد، ایده ها را اولویت بندی کنید تا ابتدا به طور جدی در مورد آنها صحبت کنید و محتوای مربوط به آنها را ایجاد کنید. هنگام تولید محتوا سعی کنید تا حد امکان با هدف جستجو مطابقت داشته باشد. (برای تعیین هدف جستجو، موضوع یا واژگان کلیدی را جستجو کنید، و نوع محتوا، قالب محتوا و زاویه محتوای 10 محتوای برتر رتبه بندی در گوگل و سایر موتورهای جستجو را تعیین کنید).

متخصصان توصیه می کنند از آنچه که کاربردی و جاری است (آنچه در حال کار کردن است) دور نشویم، حداقل نه خیلی دور!همچنین، محتوایی بهتر از آنچه موجود است ایجاد کنید. به این معنی که، هدف را بهتر تطبیق دهید، آنچه که با کمبودش مواجهید اضافه کنید، ارزش منحصر به فرد ارائه دهید و غیره. پس از اتمام کار، محتوا را ویرایش کرده، منتشر کنید و همان را از طریق ایمیل و پلتفرم های اجتماعی که مشتریان هدف شما در آنها غالباً بازدید می کنند، توزیع کنید. در آخر، آن را برداشته و تکرار کنید.

بازاریابی ارجاعی

بازاریابی ارجاعی یک استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیکی قدرتمند است. توجه داشته باشید، ما موجوداتی اجتماعی هستیم که عاشق به اشتراک گذاشتن تجربیات و بخشی از چیزی بودن یا هم ذات پنداری با آن هستیم. ما می خواهیم عزیزانمان از تجربیات ناخوشایند اجتناب کنند و دیگران را به حمایت از برندهای ارائه دهنده تجربیات عالی تشویق کنیم. بنابراین، برای بهره مندی از بازاریابی ارجاعی، تأثیر فرایند ارجاعی/ تبلیغ دهان به دهان توسط  تشویق به اشتراک گذاری بیشتر و حصول  اطمینان از مثبت و سودمند بودن اشتراک گذاری را در نظر بگیرید.

کاربرد بازاریابی ارجاعی در کسب و کار تجارت الکترونیکی خودتان

با نصب اپلیکیشن برنامه ارجاعی یا طراحی سفارشی توسعه دهنده نرم افزار، که یک نرم افزار سفارشی برای سایت تجارت الکترونیکی شما است، یک برنامه ارجاعی را نصب کنید. اطمینان حاصل کنید که این برنامه مشوق های مناسبی را ارائه می دهد. به عنوان مثال، کوپن تخفیف برای کالاهایی که غالباً مورد نیاز هستند مؤثر خواهد بود، در حالی که مشوق های نقدی برای نوع خرید کالا یا خدمات یکباره مناسب هستند. سپس، برنامه ارجاعی خود را به طور گسترده برای خوانندگان، لیست ایمیل و ارتباطات اجتماعی خود تبلیغ کنید.

از سوی دیگر، با اینفلوئنسرها  در جایگاه مناسب خود همکاری کنید. یعنی، افرادی که دارای وبلاگ های معروف، کانال های یوتیوب یا حساب های تأثیرگذار رسانه های اجتماعی هستند و کسانی که می توانند به طور مؤثر به اطلاعات جمعیت شناسی (دموگرافیک) مورد نظر شما دست یابند. به عنوان مثال، اگر شما محصولات غذایی می فروشید، مشارکت با اینفلوئنسرها  در فرزندپروری (تربیت)، رژیم غذایی و یا سبک زندگی را در نظر بگیرید. هنگام همکاری، به اینفلوئنسرها (افراد تأثیرگذار) در پلتفرم هایی که مشتریان هدف شما از آن جا بازدید می کنند، رضایت دهید. در حالت ایده آل، نانو اینفلونسرها و میکرو اینفلوئنسرها را با تعامل مستقیم با دنبال کنندگان آنها انتخاب کنید. بله، افراد مشهور (سلبریتی ها) در اینجا فعالیت نمی کنند!

marketing strategy

بازاریابی تجارت الکترونیکی کانال فراگیر (همه کاره)

در حالی که تعیین بالاترین کانال بازده ROI و به حداکثر رساندن آن مناسب و مقتضی است اما انجام این کار امکان ارتباط شما با مشتریانتان را محدود خواهد ساخت. بنابراین، بازاریابی کانال فراگیر یک امر ضروری است. اگر هنوز تردید دارید، نظرسنجی ادوبی به این نتیجه رسید که: 59% از مصرف کنندگان قبل از خرید از فروشگاه های آنلاین در بازار تحقیق کرده و آنها را با هم مقایسه می کنند. در حالی که 48٪ از آنها به بررسی وب سایت های برندها، 40٪ به فروشگاه ها، 38% به بررسی ها و اظهار نظرها، 22% به سایت های شبکه های اجتماعی، و 19% به کانال های ویدیویی می پردازند. توجه داشته باشید، مشتریان در حال حاضر در کانال فراگیر هستند، بنابراین نیاز به سایت های تجارت الکترونیکی برای ادامه این روند وجود دارد.

توجه داشته باشید، بازاریابی کانال فراگیر به معنای حضور در همه کانالهای بازاریابی موجود نیست بلکه به معنای تمرکز روی کانال های بازاریابی است که مخاطبان هدف شما از آنها غالباً بازدید می کنند، دیده شدن آنلاین شما در آن پلتفرم ها را به حداکثر می رسانند، و فرصت هایی برای تعامل با مشتریان بالقوه شما را فراهم می سازند.

کاربرد بازاریابی چند کاناله برای کسب و کار خودتان

هنگام معرفی یک محصول، با اینفلوئنسرها مشارکت کنید، یا از دموی محصولات (نسخه نمایشی محصولات) در یوتیوب یا ویمئو (پلت فرم به اشتراک گذاری ویدیو)، کمپین های ایمیل و تبلیغات آنلاین استفاده کنید. با فرض اینکه مشتریان بر روی وب سایت شما کلیک کرده اند، باید نکات مفیدی را در مورد پست وبلاگ، چت آنلاین برای پاسخگویی به سؤالات خود و ویدئوی نظرات مثبت مشتری برای رفع هرگونه شک و تردید بیابند. البته، این فقط یک پیشنهاد است. برای حصول اطمینان از بازاریابی دو طرفه موفق، سعی کنید مشتریان هدف خود را تا حد ممکن به صورت عمیق و جامع درک کنید. برای تجزیه و تحلیل داده های مربوط به رفتار مصرف کننده و پیش بینی رفتار گروهی، از الگوریتم های مبتنی بر یادگیری هوش مصنوعی و ماشین استفاده کنید.

در مرحله بعد  پیام های تبلیغاتی و پیشنهادات محصول را متناسب با هر مشتری بالقوه، شخصی کنید. توجه داشته باشید، 42% از مصرف کنندگان در هنگام ارائه اطلاعات و پیشنهادات غیرمرتبط، رنجیده خاطر و عصبانی می شوند. بنابراین، از مشتریان با نامهایشان در ایمیل های خودتان یاد کنید، پیشنهادات تبلیغاتی تولد و سایر روزهای ویژه را برای آنها ارسال کنید، پاپ آپهای (تبلیغات بالاپر) پیشنهادات محصول مربوطه را ارائه دهید که باید با ایمیل های شخصی، چت های خصوصی یا پیام مستقیم رسانه های اجتماعی همراه شوند.علاوه بر این از مشتریان وفادار خود با کوپن های تخفیف، تبلیغات هوشمند هدفمند، فیلم های قدردانی شخصی یا قدردانی عمومی در رسانه های اجتماعی قدردانی کنید.

نتیجه

استراتژی های بازاریابی تجارت الکترونیک گسترده هستند. این به شما بستگی دارد که تحقیق کرده و کشف کنید که چه چیزی برای تجارت الکترونیک شما مفید و اثرگذار است. متأسفانه، ممکن است آزمایش دشوار و زمانبر باشد. می توانید  با یک متخصص بازاریابی تجارت الکترونیکی مانند ما مشورت و همکاری کنید. ما بر روی استراتژی های بازاریابی شما تمرکز می کنیم و برای شما این امکان را فراهم می سازیم تا روی کسب و کار اصلی خود تمرکز کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا