جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پنج نکته در مورد نحوه ی اجرای بازاریابی محتوای چابک در سال 2024

پنج نکته در مورد نحوه ی اجرای بازاریابی محتوای چابک در سال 2024

بازاریابی محتوای چابک یک رویکرد انعطاف‌پذیر و مبتنی بر عملکرد برای محتوا است. هنگامی که از مزایای بازاریابی چابک صحبت به میان می‌آید، منظور تیم‌هایی است که از رویکرد محتوای چابک استفاده می‌کنند، محتوا تولید می‌کنند، رویکردهای مختلف را آزمایش و ارزیابی می‌کنند که کدام رویکردها موفق‌تر هستند و محتوا را بر اساس عملکرد آن تکرار می‌کنند.

از جمله نکات نحوه اجرای Agile Marketing این است که محتوای چابک به تیم‌‌ها نیاز دارد تا رویکردی مبتنی بر داده را برای محتوا در نظر بگیرند و محتوا را برای عملکرد بهتر یا منعکس‌کننده نیازهای فعلی بهینه کنند. در ادامه این مطلب از وب‌سایت دکتر علی ناصرحجتی به بازاریابی محتوای چابک و مزایای بازاریابی چابک خواهیم پرداخت.

بازاریابی محتوای چابک

بازاریابی محتوای چابک چیست؟ چگونه تیم‌ها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که محتوایی که تولید می‌شود، به‌موقع است، ارزش به ارمغان می‌آورد و اعضای جدید تیم می‌توانند به سرعت به تیم بپیوندند و شروع به تولید محتوا کنند؟ شرکت‌های جوان و در حال رشد معمولا بودجه‌های محدودی دارند و در مورد آزمایش‌هایی که نتایج کمی به همراه می‌آورند، فضای کمی برای چالش دارند. زمانی که شرکت‌ها نیاز به ایجاد فضایی در بودجه دارند، تیم‌های مبتنی بر داده و انعطاف‌پذیر در مقایسه با تیم‌هایی که فقط از روندها یا احساسات واقعی پیروی می‌کنند، سازنده‌تر دیده می‌شوند.

تیم بازاریابی اغلب یکی از اولین تیم‌هایی است که زیر ذره‌بین قرار می‌گیرند و باید دائما ابتکار عمل خود را ثابت کنند. بازاریابی محتوای چابک به طور گسترده در مورد ایجاد تعادل بین ساختار و انعطاف‌پذیری نوشته است. دو هدف اصلی این نوع ساختار، ایجاد انتظارات برای سرعت ارائه محتوای با کیفیت بالا و دادن آزادی کافی به تیم برای ارزیابی اینکه آیا رویکرد فعلی به محتوا ارزش دارد یا خیر، است. یک رویکرد چابک، مشتریان و کاربران را به خط مقدم سوق می‌دهد؛ زیرا بازاریابان محتوا یا محتواهایی را ایجاد می‌کنند که به طور خاص توسط مشتریان احتمالی درخواست می‌شود یا ایده‌های جدیدی ارائه می‌دهند که جذابیت ایجاد می‌کند و اگر اینطور نباشد، آن‌ها را رها می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آینده بازاریابی دیجیتال: بینش‌هایی از داده‌های CRM

چرا بازاریابی محتوای چابک در سال 2024 ضروری است؟

چرا بازاریابی محتوای چابک در سال 2024 ضروری است؟

اگرچه اکثر شرکت‌ها یک چارچوب متناسب با نیازهای خود ایجاد می‌کنند؛ اما معمولا بر اساس دو چارچوب Scrum یا Kanban است. اسکرام به‌طورکلی برای تیم‌های کمی بزرگ‌تر کارآمدتر است؛ اما Kanban تمایل دارد که برای تیم‌های کوچک‌تر، کمتر از ده نفر، بهتر کار کند. اگر تیم هنگام استفاده از روش کانبان خیلی بزرگ باشد، به‌راحتی دید و اولویت‌بندی را از دست می‌دهید.

تیم بازاریابی باید سعی کند تعادلی بین محتوایی که توسط کاربران یا مشتریان احتمالی درخواست می‌شود و محتوای فعالی که می‌تواند اعتبار را در صنعت ایجاد کند، تولید کند. باتوجه‌به تغییرات مداوم نیازها، اولویت‌ها و اهداف محتوا، وجود تیم بازاریابی محتوای چابک ضروری است. یک تیم بازاریابی محتوای چابک سیستمی را به وجود می‌آورد که به اندازه کافی انعطاف‌پذیر است تا اعضای جدید تیم بتوانند با آن سرعت بگیرند.

 1. اسکرام

اسکرام یک رویکرد مدیریت پروژه چابک است که تیم‌ها را به تکرار و آزمایش در طول فرآیند توسعه پروژه تشویق می‌کند. روش‌شناسی چابک در حوزه توسعه نرم‌افزار آغاز شد. با این حال، اکنون در طیف گسترده‌ای از صنایع به کار گرفته شده است؛ زیرا تیم‌ها را قادر می‌سازد تا به‌سرعت، به شکل کارآمد و با مشاهده اطلاعات جدید حرکت کنند.

2. بازاریابی محتوای چابک؛ کانبان

Kanban نیز یک روش مدیریت پروژه است که به تیم‌ها کمک می‌کند تا کارآمد بمانند و ضایعات را کاهش دهند. کانبان تجسم فرآیند مدیریت پروژه است. به این معنی که هر یک از اعضای تیم ظرفیت مشخصی برای کار روی پروژه‌ها دارند و تا زمانی که پروژه‌های موجود را به پایان نرسانند، نمی‌توانند پروژه‌های بیشتری را بپذیرند. Kanban را می‌توان از طریق طیف گسترده‌ای از روش‌ها پیاده‌سازی کرد. یکی از گزینه‌های محبوب کارت‌های kanban است.

چگونه چارچوب ‌های چابک با بازاریابی محتوا منطبق می‌شوند؟

چگونه چارچوب ‌های چابک با بازاریابی محتوا منطبق می‌شوند؟

نکات کلی بازاریابی محتوای چابک عبارت‌اند از:

  • به داده‌ها اعتماد کنید.
  • از مستندات مؤثر استفاده کنید.
  • موانع را از بین ببرید.
  • با گام‌های آهسته یا یکنواخت پیش بروید.
  • افراد را محدود نکنید.

در ادامه این مبحث به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

محتوای چابک FTW

در یک محیط بازاریابی محتوای چابک و پویا همه چیز به این بستگی دارد که آیا راه‌حل‌های بازاریابی شما می‌توانند آزمون زمان را تحمل کنند یا خیر. شما به محتوای همیشه سبز و استراتژی‌های بازاریابی نیاز دارید که به طور مداوم برای تولید نتایج کار کنند. در پروژه‌ها معمولا نیاز به تولید محتوای بیشتر در مدت زمان کوتاه‌تری بدون تغییر کیفیت خروجی شما وجود دارد.

ساختار بازاریابی محتوای چابک تضمین می‌کند که برای به روز نگه‌داشتن محتوای پست قبلی، تغییراتی را به‌طور مداوم انجام می‌دهید. شما تصمیمات داده محور می‌گیرید. تیم‌های بازاریابی شما عملکرد گذشته را تجزیه و تحلیل می‌کنند و به این داده‌ها می‌رسند. شما دائما با تیم بازاریابی خود چک می‌کنید تا پیشرفت را پیگیری کنید. راه‌حل‌ها انعطاف‌پذیر هستند. در نهایت چیزی که کار می‌کند، باقی می‌ماند و آنچه را که کار نمی‌کند، رها می‌کنید.

مزایای بازاریابی چابک

وقتی رویکردهای بازاریابی برندها هر روز تکامل می‌یابد، پیشروی با استفاده از بازاریابی سنتی چالش برانگیز است. بازاریابی محتوای چابک شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا با اطمینان از کار موثر بخش‌ها، واکنش سریع به نیازهای مشتریان و تغییر در روندهای بازاریابی، رقابتی باقی بمانند. از جمله مزایای بازاریابی چابک این است که به شما کمک می‌کند تا کارایی کسب‌وکار خود را افزایش دهید. در ادامه به بررسی مزایای بازاریابی چابک خواهیم پرداخت.

بازاریابی محتوای چابک؛ افزایش بهره‌وری

 1. بازاریابی محتوای چابک؛ افزایش بهره‌وری

افزایش بهره‌وری یکی از مزایای بازاریابی چابک است. تیم‌های شرکت‌هایی که عملکرد متقابل و خود سازماندهی را گزارش می‌دهند، بهره‌وری بخش‌های خود را بهبود بخشیده‌اند. با بازاریابی محتوای چابک، می‌توانید وظایف را محول کنید و آن‌ها را بین تیم‌ها تقسیم کنید تا به طور مستقل کار کنند. هر کار تکمیل شده بازخورد دریافت می‌کند. این به شما امکان می‌دهد که فورا پیشرفت کنید. همکاری بین بخش‌ها به شما این امکان را می‌دهد که محصولی بی‌نقص خلق کنید و رویکرد مناسب را برای مصرف‌کنندگان بیابید.

2. سازگار شدن با تغییرات و چالش‌ ها

با تغییرات و چالش‌ها سازگار شوید. بازاریابی محتوای چابک انعطاف‌پذیر است و به‌راحتی به تغییرات پاسخ می‌دهد. شما می‌توانید این رویکرد را به نیازهای خود تغییر دهید و با تأثیرات خارجی غیرمنتظره کنار بیایید. هنگامی که دیدگاه مشتری یا سایر اطلاعات مهم را دریافت کردید، همیشه می‌توانید مراحل بعدی خود را تطبیق دهید و استراتژی خود را بهبود بخشید. در نتیجه کارایی را افزایش می‌دهید. استراتژی‌های مختلف جایگاه‌یابی محصول در دیجیتال مارکتینگ می‌توانند به شما در این زمینه کمک‌کننده باشند.

3. همکاری با بخش‌های مختلف

یکی دیگر از مزایای بازاریابی چابک همکاری با بخش‌های مختلف است. با بازاریابی چابک، اعضای تیم‌های مختلف می‌توانند بخشی از پروژه‌های مختلف شوند. این رویکرد کارمندان را محدود نمی‌کند؛ بنابراین آن‌ها می‌توانند با دیگر بخش‌های شرکت درگیر شوند و با آن‌ها همکاری کنند. برای اطمینان از ارتباط مناسب، برندها از ابزارهای ویژه برای تعامل و سازماندهی جلسات متقابل استفاده می‌کنند.

تضمین شفافیت از مزایای بازاریابی محتوای چابک

4. تضمین شفافیت از مزایای بازاریابی محتوای چابک

شفافیت را تضمین کنید. از مزایای بازاریابی چابک می‌توان به این موضوع اشاره کرد که متدولوژی چابک به سهامداران اجازه می‌دهد تا هر مرحله از پروژه را مشاهده کنند. تصمیمات و اقدامات تیم‌ها شفاف هستند. به این معنی که می‌توانید توسعه پروژه را مشاهده کنید و در صورت لزوم تغییراتی ایجاد کنید. در نتیجه، تیم‌ها کار باکیفیت و با حداقل ایرادات تولید می‌کنند. تیم‌ها تصمیمات آگاهانه‌ای می‌گیرند که شما را به سمت یک محصول ارزشمند سوق می‌دهد.

5. ارزیابی نتایج

از مزایای بازاریابی چابک این است که می‌توانید نتایج را ارزیابی کنید. از آنجایی که رویکرد چابک برای آزمایش و تغییر باز است، همیشه می‌توانید نتایج کار تیمی خود را ارزیابی کنید. پس از اتمام ارزیابی، می‌توانید به پیشرفت‌ها فکر کنید. می‌توانید جزئیات را با سهام‌داران خود در میان بگذارید تا نقاط ضعف کلیدی را مشخص کرده و اقدام کنید. برای درک واضح محصول و استراتژی خود از آزمایش‌ها استفاده کنید.

ممکن است لازم باشد منابع بیشتری را در کمپین‌های ایمیلی یا تبلیغات خود سرمایه‌گذاری کنید تا در مورد محصول خود سر و صدا ایجاد کنید یا روی ویژگی‌های محصول کار کنید.

نکات نحوه اجرای Agile Marketing

بازاریابی محتوای چابک در واقع سبکی از بازاریابی است که ایجاد متون، فیلم‌ها، تصاویر و غیره را به‌عنوان راهی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر مرتبط با یک موضوع به‌جای تبلیغ صرف یک برند، ترویج می‌کند. بازاریابی محتوا برای ایجاد اعتماد و اقتدار کاربران در نظر گرفته شده است. محتوا باید به کاربران کمک کند تا مشکلات مربوط به حوزه موضوع را حل کنند و در مورد محصول و برند چالش ایجاد کنند. اگر دوست دارید بدانید که چگونه متدولوژی چابک را پیاده‌سازی کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اطمینان از همکاری همه اعضای تیم

  1. اطمینان از همکاری همه اعضای تیم

از همکاری با همه اعضای تیم خود اطمینان حاصل کنید. از آنجایی که بازاریابی محتوای چابک مستلزم برقراری ارتباط و شفافیت است، باید همه اعضای کلیدی شرکت خود را در مورد وضعیت و برنامه‌ها به روز کنید. تیم پروژه، ذینفعان و مشتریان باید با هم مرتبط باشند. برای جلوگیری از هر گونه مشکلی در تیم خود، باید در مورد جزئیات پروژه خود صحبت کنید و همه نگرانی ها را کشف کنید. به این ترتیب، می‌توانید درباره روش‌شناسی صحبت کنید و به سؤالات مهم پاسخ دهید.

2. تمرکز بر روی یک پروژه

روی یک پروژه تمرکز کنید. اگر تازه بازاریابی محتوای چابک را شروع کرده‌اید، ارزش آن را دارد که آن را با یک پروژه کوچک امتحان کنید. ابتدا یک پروژه را برای آزمایش تیم خود و توانایی آن در انجام وظایف متقابل انجام دهید. پس از اتمام این پروژه، نتایج و بازخوردها را ارزیابی کنید؛ اگر تمام وظایف را کامل کنید، می‌توانید از تمام تکنیک‌ها و رویکردها برای پروژه بعدی خود استفاده کنید. با اجرای آزمایش‌ها می‌توانید بهترین سناریو را برای اثربخشی و بهره‌وری تیم خود بیابید.

3. ضرورت تشویق تیم

تیم خود را تشویق کنید تا نتایج عالی به ارمغان بیاورد. ارتباط و همکاری دو اصل متدولوژی بازاریابی محتوای چابک هستند. برای حل مشکلات و ارائه یک پروژه عالی به مشتریان، باید از ارتباط بین تصمیم‌گیرندگان اطمینان حاصل کنید. برای رسیدن به اهداف و ایجاد یک محصول عالی باید روی افراد با انگیزه تمرکز کنید. اگر افراد تیم شما هدف‌گرا و خودسازمانده باشند، کار را به خوبی انجام خواهید داد. این افراد به شما کمک می‌کنند تا به اهداف خود برسید و پروژه را در یک بازه زمانی مشخص به پایان برسانید.

4. انتخاب یک چارچوب مشخص

یک چارچوب را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید کارتان به‌صورت سازماندهی‌شده انجام شود، باید چارچوبی را انتخاب کنید و از آن پیروی کنید. پس از انتخاب یک فریم ورک، خواهید دانست که چه کاری باید انجام دهید. شما تشخیص خواهید داد که آیا به جلسات روزانه، هماهنگی در کانال ارتباطی خود یا گزارش کارهای انجام شده نیاز دارید یا خیر.

ارزیابی

5. ارزیابی

به چارچوب پایبند باشید و ارزیابی کنید. وقتی برای اولین بار یک متدولوژی بازاریابی محتوای چابک را پیاده‌سازی می‌کنید، نیازی به آزمایش و ترکیب چندین فریم ورک به‌طور هم‌زمان ندارید. پس از انتخاب چارچوب، به اصول آن پایبند باشید. وقتی تیم شما هنوز اصول چابکی را یاد می‌گیرد، نیازی به تغییر قوانین نیست. از کار تعاملی، بازخورد، همکاری مطلوب و ارتباط مداوم اطمینان حاصل کنید.

جمع‌بندی

بازاریابی محتوای چابک سعی می‌کند که بین ساختار و انعطاف‌پذیری تعادل برقرار نماید. از مزایای بازاریابی چابک می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این نوع بازاریابی انتظاراتی را برای محتوا و جدول زمانی پروژه ایجاد می‌کند و در عین حال به تیم‌ها آزادی کافی برای ارزیابی اینکه آیا محتوا ارزش دارد یا خیر را می‌دهد. یکی از نکات نحوه اجرای Agile Marketing این است که به جای اینکه محتوای عقب‌مانده تنها ساختار برنامه‌ریزی باشد، می‌توانند برنامه‌های محتوای کوتاه‌تری را برنامه‌ریزی کنند و سپس ارزیابی کنند که آیا محتوا ارزش داشته است یا خیر.

دکتر علی ناصرحجتی یکی از مشاورین برتر در حوزه دیجیتال برندینگ و دیجیتال مارکتینگ با سال‌ها سابقه فعالیت است. در این سایت شما می‌توانید از انواع مشاوره‌های مدیریت، مشاوره مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ، عارضه‌یابی سازمانی و… بهره ببرید. جهت کسب اطلاعات تکمیلی و دریافت مشاوره به صفحه تماس با من مراجعه کنید.

سوالات متداول:

بازاریابی محتوای چابک به چه معنا است؟

بازاریابی محتوای چابک یعنی استفاده از داده‌ها و تجزیه وتحلیل آن‌ها برای دستیابی به فرصت‌های مداوم یا راه‌حل‌هایی فوری برای مشکلات.

هدف اصلی بازاریابی محتوای چابک چیست؟

دو هدف اصلی این نوع ساختار، ایجاد انتظارات برای سرعت ارائه محتوای با کیفیت بالا و دادن آزادی کافی به تیم برای ارزیابی اینکه آیا رویکرد فعلی به محتوا ارزش دارد یا خیر، است.

همکاری بین بخش‌های مختلف در بازاریابی محتوای چابک چه نقشی دارد؟

همکاری بین بخش‌های مختلف این امکان را می‌دهد که محصولی بی‌نقص خلق کنید و رویکرد مناسب را برای مصرف‌کنندگان بیابید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا